Celebmárkák, vitaminok és zöld csomagolás: új irányt vett a drogériapiac
A drogériapiac az elmúlt években látványos növekedést produkált, amit nemcsak a szélesedő kínálat, hanem a folyamatosan változó vásárlói igények is hajtanak előre. A szépségápolási és egészségmegőrző termékek iránti kereslet robbanásszerű emelkedése, a celebmárkák térnyerése és a fenntarthatósági trendek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a drogériák ma már jóval többet jelentenek egy egyszerű vásárlási pontnál – mutat rá a Pénzcentrum.
A siker kulcsa: gyors alkalmazkodás
A legnagyobb drogérialáncok sikere nem csupán a széles termékskálában rejlik, hanem abban is, hogy rugalmasan reagálnak a fogyasztói elvárásokra. Az utóbbi időszakban az egészségmegőrzéssel kapcsolatos termékek – vitaminok, étrend-kiegészítők, immunerősítők – látványosan megerősítették pozíciójukat a kínálatban. A szépségápolás mellett így az egészségtudatosság is meghatározó vásárlási szemponttá vált.
A celebmárkák előretörése: presztízs és forgalomnövelés egyben
Ma már egyre több ismert személyiség – legyen szó influenszerről, színészről vagy énekesről – indít saját márkás kozmetikai vagy wellness termékeket. Ezek a celebmárkák nemcsak a fiatalabb vásárlók figyelmét keltik fel, hanem komoly forgalomnövelő hatással is bírnak. A hírességek arcával fémjelzett termékek presztízst adnak a boltnak, miközben új fogyasztói csoportokat vonzanak be – olyanokat is, akik egyébként ritkábban járnak drogériába.
A termékfejlesztés ezeknél a márkáknál célzottan zajlik: a közönség igényeit, trendeket és a márkához kötődő életstílust is figyelembe veszik. A siker kulcsa, hogy a kínált termék valóban tükrözze a híresség hitelességét és a célcsoport elvárásait.
Zöldül a drogériapolc: fókuszban a fenntarthatóság
A vásárlók egyre tudatosabbak – és ezt a drogériák is jól érzékelik. A környezettudatos szemlélet ma már nemcsak kommunikációs elem, hanem stratégiai irány. Egyre több drogéria bővíti kínálatát környezetbarát csomagolású és természetes összetevőket tartalmazó termékekkel.
Ez a szemlélet két fronton is nyerő: egyrészt növeli a vásárlói lojalitást a márkák iránt, másrészt támogatja a vállalatok fenntarthatósági céljait. A zöld termékek iránti kereslet pedig évről évre stabilan emelkedik – ez pedig újabb lökést ad a piac bővülésének.
A jövő drogériája: személyes, tudatos és digitális
A jelenlegi trendek alapján jól látható, hogy a drogériák jövője a személyre szabott termékkínálatban, a tudatos fogyasztók megszólításában és a digitális szolgáltatásokban rejlik. A sikerhez azonban elengedhetetlen, hogy a márkák és a kereskedők figyelemmel kísérjék a trendeket – legyen szó egészségmegőrzésről, influenszer marketingről vagy fenntartható csomagolásról.
Kapcsolódó cikkeink
Túl sok az ipari kémia a tányéron: az ultrafeldolgozott élelmiszerek terjedése már az uniós szabályozók figyelmét is felkeltette
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF – ultra-processed foods) aránya drasztikusan megnőtt…
Tovább olvasom >Ezért ne higgyünk a csábító diétáknak – egy átgondolatlan étrenddel többet árthatunk
Fagyi, chips, gyorsételek: a nyaralásból hazaérkezve sokan megfogadják, hogy most…
Tovább olvasom >Longevity – divat vagy tudatosság?
Az embereket mindig is foglalkoztatta, hogy hogyan lehet minél tovább…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Új vezérigazgató a Procter & Gamble élén
A Procter & Gamble (P&G) bejelentette, hogy 2026. január 1-jétől…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >