Celebmárkák, vitaminok és zöld csomagolás: új irányt vett a drogériapiac
A drogériapiac az elmúlt években látványos növekedést produkált, amit nemcsak a szélesedő kínálat, hanem a folyamatosan változó vásárlói igények is hajtanak előre. A szépségápolási és egészségmegőrző termékek iránti kereslet robbanásszerű emelkedése, a celebmárkák térnyerése és a fenntarthatósági trendek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a drogériák ma már jóval többet jelentenek egy egyszerű vásárlási pontnál – mutat rá a Pénzcentrum.
A siker kulcsa: gyors alkalmazkodás
A legnagyobb drogérialáncok sikere nem csupán a széles termékskálában rejlik, hanem abban is, hogy rugalmasan reagálnak a fogyasztói elvárásokra. Az utóbbi időszakban az egészségmegőrzéssel kapcsolatos termékek – vitaminok, étrend-kiegészítők, immunerősítők – látványosan megerősítették pozíciójukat a kínálatban. A szépségápolás mellett így az egészségtudatosság is meghatározó vásárlási szemponttá vált.
A celebmárkák előretörése: presztízs és forgalomnövelés egyben
Ma már egyre több ismert személyiség – legyen szó influenszerről, színészről vagy énekesről – indít saját márkás kozmetikai vagy wellness termékeket. Ezek a celebmárkák nemcsak a fiatalabb vásárlók figyelmét keltik fel, hanem komoly forgalomnövelő hatással is bírnak. A hírességek arcával fémjelzett termékek presztízst adnak a boltnak, miközben új fogyasztói csoportokat vonzanak be – olyanokat is, akik egyébként ritkábban járnak drogériába.
A termékfejlesztés ezeknél a márkáknál célzottan zajlik: a közönség igényeit, trendeket és a márkához kötődő életstílust is figyelembe veszik. A siker kulcsa, hogy a kínált termék valóban tükrözze a híresség hitelességét és a célcsoport elvárásait.
Zöldül a drogériapolc: fókuszban a fenntarthatóság
A vásárlók egyre tudatosabbak – és ezt a drogériák is jól érzékelik. A környezettudatos szemlélet ma már nemcsak kommunikációs elem, hanem stratégiai irány. Egyre több drogéria bővíti kínálatát környezetbarát csomagolású és természetes összetevőket tartalmazó termékekkel.
Ez a szemlélet két fronton is nyerő: egyrészt növeli a vásárlói lojalitást a márkák iránt, másrészt támogatja a vállalatok fenntarthatósági céljait. A zöld termékek iránti kereslet pedig évről évre stabilan emelkedik – ez pedig újabb lökést ad a piac bővülésének.
A jövő drogériája: személyes, tudatos és digitális
A jelenlegi trendek alapján jól látható, hogy a drogériák jövője a személyre szabott termékkínálatban, a tudatos fogyasztók megszólításában és a digitális szolgáltatásokban rejlik. A sikerhez azonban elengedhetetlen, hogy a márkák és a kereskedők figyelemmel kísérjék a trendeket – legyen szó egészségmegőrzésről, influenszer marketingről vagy fenntartható csomagolásról.
Kapcsolódó cikkeink
Az életmód medicina forradalma elindult
A krónikus megbetegedések száma világszerte nő. Közhellyé kezd válni, hogy…
Tovább olvasom >Szívbarát étrendek a Táplálkozás és Hidratáció Hetén
Egyes étrendekről tudományosan bebizonyították, hogy védik a szív- és érrendszer…
Tovább olvasom >Az ENSZ Statisztikai Bizottsága új globális indikátort fogadott el a változatos étrend mérésére
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) az ENSZ Gyermekalapjával…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >