Megújulás a CBA-nál
A CBA vezetőségében fontos változást hozott 2016: az év elején Baldauf Lászlótól Lázár Vilmos vette át a magyar kereskedelmi lánc vezetését. Az új vezető komoly mértékben kíván építeni a közösség valamennyi tagjára, őket bekapcsolva képzeli el a sikeres munkát. Mottója: „Mindenki egyénileg csak akkor lehet sikeres, ha a közösség együtt is sikeres”.
A megújulás lényeges eleme, hogy határozottan szétválasztották a CBA Kereskedelmi Kft. mint franchise gazda szerepét, feladatkörét a kereskedelmi tevékenységet végző régiók és a boltok szintjétől. Az anyacég a továbbiakban a CBA- és Príma-hálózattal összefüggő feladatokat végzi. Pontosan meghatározták a központi és régiós feladatokat, hatásköröket is.
– Az átszervezéstől azt várjuk, hogy a nagyon hatékonyan működő, a központi feladatokra koncentráló központ mellett a régiókra jelentősen több erőforrás helyeződik, amelyből egyre több jut a boltoknak, a piramis alján lévő franchise tagoknak – hangsúlyozza Lázár Vilmos elnök. – Ennek hatására pedig, úgy kalkulálunk, tagjaink száma is növekedni fog.
Szorosabb integráció a beszállítókkal
Gyökeres változás, hogy egy új céget hoztak létre, a Partner Log Kereskedelmi Kft.-t, ezzel párhuzamosan a vezető tulajdonosokból álló BBK Csoport megszűnt. A Partner Log Régió néven Alsónémediben, az itt található 30 ezer négyzetméteres raktárközpontban megalakult új cég magában foglalja a korábbi BBK-tulajdonosok áruforgalmát, emellett ez a cég végzi a főváros és az egész közép-magyarországi régió áruforgalmát. Az új, közös cégnek nemcsak a nagytulajdonosok bolthálózatának ellátása, hanem a franchise hálózat bővítése, a partnerek számának növelése is célja.
A lánc szoros integráció kialakítására törekszik a helyi termelőkkel. Több sikeres projektet is megvalósított ennek érdekében, Nógrád megyéből például a Helyi Termelői Közösségek program eredményeképpen kezdődött meg a termények beszállítása a CBA magyar üzletlánc kiskereskedelmi boltjaiba.
2016. május 17-én nyílt meg Szegeden Magyarország és Európa egyik legmodernebb termelői Nagybani Piaca. A 9 milliárd forintból épült, 12 ezer négyzetméteres csarnok hosszú távra megoldja a CBA zöldség- és gyümölcsfelvásárlását.
Megújult a webáruház
A tavalyi év üzletfejlesztési erőfeszítései közül kiemelésre kívánkozik, hogy a magyar üzletlánc jelentős mértékben megújította a – már több éve működő – webáruházát annak érdekében, hogy a vásárlók számára lehetővé tegyék a legmagasabb minőségű szolgáltatás igénybevételét. A megújult szolgáltatás a hálózat prémium márkájának tulajdonságain túl a nevét is integrálva, Onlineprímaként működik tovább.
A prémium szolgáltatás beindítását alapos piackutatás előzte meg annak érdekében, hogy az online bevásárlók igényeit a legpontosabban feltérképezve, egy igazán professzionális szolgáltatást nyújthasson. A könnyen használható, gyors online bevásárlás egyre több településen érhető el, kedvező kiszállítási díjakkal, rugalmas, személyre szabott kiszolgálással, sokrétű termékválasztékkal és egyedi akciókkal.
Egy másik tavalyi fejlesztés, mely a vásárlók kényelmét szolgálta, hogy a Magyar Postával együttműködve 66 CBA üzletbe csekkbefizető automatát telepítettek. Ezeken keresztül mind bankkártyával, mind pedig készpénzzel kiegyenlíthetőek a csekkek az üzlet kijelölt pénztárainál.
Segítség a rászorulóknak
A lánc sokrétűen részt vállal a társadalom rászoruló tagjainak megsegítésében is. A Ments Életet Közhasznú Alapítvánnyal hosszú évek óta szoros kapcsolatot ápol a hálózat, segíti nemes törekvéseinek megvalósulását. Az alapítvány daganatos betegségben szenvedő gyermekeknek segít, továbbá a véradást is népszerűsíti. A beteg gyermekek álmainak megvalósításán túl a lánc támogatta a harmadik alkalommal megrendezett nagyszabású eseményét Domonyvölgyben. A rendezvényt a Szent László Kórházban és a Tűzoltó utcai 2. sz. Gyermekklinikán kezelt, vagy súlyos betegségből felépült gyermekek és családjaik számára rendezték meg, gyógyulásukat segítő élményekhez juttatva őket. A Lázár Lovasparkban a gyerekek, családtagjaik és mindazok vettek részt, akik áldozatos munkájukkal, illetve csontvelő- és véradó donorként hozzájárultak a kicsinyek gyógyulásához.
A CBA emellett – több más kiskereskedelmi lánccal karöltve – az év elején gyűjtést szervezett a gazdasági válság és harcok sújtotta Kárpátaljának, valamint Ukrajna Kárpátokon túli területeinek. Az összegyűjtött adományokat karitatív szervezetek juttatták el a rászoruló személyekhez, intézményekhez. Mindezeken túlmenően a CBA-hálózat számos rászoruló honfitársunk mindennapjait segíti, továbbá elkötelezett támogatója a művészeteknek is. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A Strand Fesztivál résztvevőit kérdezte a CBA az AI használatáról
A Strand Fesztiválon a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen megjelent…
Tovább olvasom >Már a hazai vállalatok nagy része is használja a mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia jelentősen növeli a hazai vállalatok versenyképességét –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >