CBA: szisztematikus építkezés
A CBA és Príma hálózat a 2017-es esztendőben követte azt az irányt, amelyet Lázár Vilmos elnök és a bolthálózat fő tulajdonosai 2016. év elején meghatároztak. A megválasztott elnök a stratégia megalkotásakor is hangsúlyozta, hogy komolyan kíván építeni a közösség minden tagjára, ez egyértelműen érzékelhető volt a 2017-es esztendőben is.
Mindenki a saját területén, de összehangolva a tevékenységeket végezte a maga feladatát. Sikerült komoly lépéseket tenni a hálózat megerősítése érdekében. Ahhoz ugyanis, hogy a vásárlók a mindennapokban a hálózat egységeit válasszák, nemcsak az üzleteknek kell rendben lenniük, hanem a hálózat tulajdonosainak és franchise partnereinek is olyan szolgáltatást kell kínálnunk, mely megteremti a sikeres működés alapfeltételeit. Kiemelten fontos, hogy szolgáltató franchise-rendszert működtessünk, mely a hazai családi, illetve kisvállalkozások számára is a legjobb alternatívát képes nyújtani az élelmiszer-kereskedelmi piacon. Nagyon sok mindent tettünk az előbb megfogalmazott cél elérése érdekében, de azért még mindig van előttünk álló feladat – fogalmazott Lázár Vilmos elnök.
25 éves évforduló
A CBA 2017-es esztendőben ünnepelte 25. évfordulóját. Az előző évek gyakorlatának megfelelően a negyedévszázad megünneplésének a fókuszában a vásárlók álltak. Több olyan programot, aktivitást szerveztek a számukra, mellyel az ő hűségüket kívánták meghálálni, köszönetüket kifejezni a részükre. A program csúcspontja minden kétséget kizáróan a vásárlási utalványokért és a Suzuki Vitara személygépkocsiért lebonyolított nyereményjáték volt. Rengeteg vásárló ringbe szállt a nyereményekért, az autónak végül egy fiatal hölgy örülhetett.
Az évforduló kapcsán nagy szabású segítségnyújtó programot is szerveztek, melynek keretében öt család kapott a mindennapi életüket megkönnyítő, jelentős mértékű támogatást.
Új marketingstratégia
A CBA marketingkommunikációjában jelentős irányváltás történt. Alapvető célként fogalmazódott meg, hogy egy szakmailag komoly mértékben alátámasztott, átgondolt, kreatív stratégia jöjjön létre, mely jelentős elérést tud biztosítani a hálózat számára. Ennek részeként alakult ki Kasszás Erzsi karaktere, aki maximálisan teljesítette a vele szemben támasztott követelményeket, hiszen óriási médiahatást ért el.Mindezen elgondolásra, szisztémára tudta a hálózat marketingcsapata rászervezni a többi kapcsolódó kampányt. Az év második felében egy újabb közismert személy, Mészáros Árpád Zsolt is szerephez jutott a magyar hálózat reklámmegjelenéseiben.
Prima.hu
A magyar üzletlánc online értékesítési csatornája 2016-ban teljesen megújult. 2017-ben is folytatódtak a fejlesztések, ennek keretében közel 30%-kal nőtt a termékkínálat, a forgalom duplájára emelkedett, ezzel párhuzamosan a kiszállítási kapacitás is jelentősen kibővült.
Elindult a prima.hu, amely a korábbi offline boltok weboldalát (primaboltok.hu) és a webáruház oldalát (onlineprima.hu) egyesítve integráltan működik. A webáruházban már elérhetőek kedvező csomagajánlatok is, amelyek kizárólag csak az online felületen vásárolhatók meg.
Príma Országos Borverseny
2007 óta a magyar üzletlánc minden esztendőben szakavatott borzsűri segítségével válogatja ki a legjobb tételeket, hogy ezzel frissítse üzleteinek borválasztékát.
2018-tól az esemény az I. Príma Országos Borverseny nevet viseli, hiszen a legjobb eredményt elért borok képezik a Príma hálózat borkínálatát.
Megújuló energia 60 Príma üzletben
Hatvan Príma élelmiszerüzlet használ teljes egészében megújuló energiaforrásból származó áramot az MVM Partner Zrt. és a CBA Kereskedelmi Kft. által kötött stratégiai együttműködés eredményeképpen.A megállapodás részeként üzembe helyezték az üzletlánc első nyilvános elektromos töltőállomását. A közeljövőben több tucat ilyen töltési pont kialakítására kerül majd sor. Ezen túlmenően egyre több olyan beruházás történik a hálózatban, mellyel a felhasználásra kerülő energia mennyiségét kívánják csökkenteni, hogy minél kisebb környezetterheléssel tudja a hálózat végezni tevékenységét.
Társadalmi szerepvállalás
A magyar üzletlánc hosszú évek óta, meglehetősen sokrétűen részt vállal a rászorulók megsegítésében. Ezen szerepvállalását önállóan, illetve a Ments Életet Alapítvánnyal közösen végzi. Az alapítvány legfőképpen a daganatos betegségben szenvedő gyermekeknek és családjaiknak segít, továbbá a véradást népszerűsíti, annak fontosságára hívja fel a társadalom figyelmét. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A Strand Fesztivál résztvevőit kérdezte a CBA az AI használatáról
A Strand Fesztiválon a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel közösen megjelent…
Tovább olvasom >Már a hazai vállalatok nagy része is használja a mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia jelentősen növeli a hazai vállalatok versenyképességét –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >