CBA: nincs kötelező ár a dinnyénél
A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) a „dinnye kerekasztalon” nem írt elő kötelező árat a gyümölcsre – mondta Fodor Attila, a CBA üzletlánc kommunikációs igazgatója kedden az MTI-nek.
Hozzátette: a szóban forgó, kéthete lezajlott megbeszélésen Budai Gyula, a VM parlamenti államtitkára arra hívta fel a jelenlévők, azaz a kereskedők figyelmét, hogy a magyar dinnyetermelőktől vásárolják meg a dinnyét, ha lehet. Emellett az ár kialakításakor tanúsítsanak önmérsékletet a szezon elején. Rögzített árról azonban nem volt szó – szögezte le Fodor Attila.
A kommunikációs igazgató mindezt azért tartotta szükségesnek elmondani, mert több sajtóorgánumban olyan vélemények jelentek meg a dinnyeüggyel kapcsolatban, miszerint a vidékfejlesztési tárca kötelezően előírta az üzletláncoknak, hogy a magyar dinnyét 99 forintos kilónkénti áron értékesítsék.
Semmi efféle nem történt – hangsúlyozta Fodor Attila, hozzáfűzve, hogy többen az „ellendrukkerek” közül ezt nem értik, vagy nem akarják érteni.
Tájékoztatása szerint a CBA akciós újságjában korábban azért jelent meg a 69 forintos kilónkénti dinnyeár, mert az akciós árakat előbb adták le a nyomdába, mint tudomást szereztek arról, hogy a magyar termelők nagyobb mennyiségű dinnyét tudnak szállítani az üzleteikbe, mellyel képesek teljesíteni a hálózatuk igényeit.
Ezt követően a korábbi külföldi rendelést – amelyet 69 forintért árusítottak volna kilónként – lemondták, és a magyar dinnyét rendelték meg. Az akciós újságban azonban a dinnye árát már nem tudták módosítani. A magyar dinnye minősége viszont lényegesen jobb a külföldinél – tette hozzá, ezért azt magasabb áron, 99 forintért adták kilónként.
A CBA kommunikációs vezetője kitért arra is, hogy a reklámkiadványukban szereplő 99 forintos kilónkénti ár vasárnap lejárt, így hétfőtől minden egységük szabadon határozhatja meg az említett gyümölcs fogyasztói árát, a Corvin bevásárló központban a dinnyét népszerűsítő sajtótájékoztató időpontjában például 88 forint volt a termék kilónkénti ára – tette hozzá Fodor Attila. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >