CBA: nincs kötelező ár a dinnyénél
A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) a „dinnye kerekasztalon” nem írt elő kötelező árat a gyümölcsre – mondta Fodor Attila, a CBA üzletlánc kommunikációs igazgatója kedden az MTI-nek.
Hozzátette: a szóban forgó, kéthete lezajlott megbeszélésen Budai Gyula, a VM parlamenti államtitkára arra hívta fel a jelenlévők, azaz a kereskedők figyelmét, hogy a magyar dinnyetermelőktől vásárolják meg a dinnyét, ha lehet. Emellett az ár kialakításakor tanúsítsanak önmérsékletet a szezon elején. Rögzített árról azonban nem volt szó – szögezte le Fodor Attila.
A kommunikációs igazgató mindezt azért tartotta szükségesnek elmondani, mert több sajtóorgánumban olyan vélemények jelentek meg a dinnyeüggyel kapcsolatban, miszerint a vidékfejlesztési tárca kötelezően előírta az üzletláncoknak, hogy a magyar dinnyét 99 forintos kilónkénti áron értékesítsék.
Semmi efféle nem történt – hangsúlyozta Fodor Attila, hozzáfűzve, hogy többen az „ellendrukkerek” közül ezt nem értik, vagy nem akarják érteni.
Tájékoztatása szerint a CBA akciós újságjában korábban azért jelent meg a 69 forintos kilónkénti dinnyeár, mert az akciós árakat előbb adták le a nyomdába, mint tudomást szereztek arról, hogy a magyar termelők nagyobb mennyiségű dinnyét tudnak szállítani az üzleteikbe, mellyel képesek teljesíteni a hálózatuk igényeit.
Ezt követően a korábbi külföldi rendelést – amelyet 69 forintért árusítottak volna kilónként – lemondták, és a magyar dinnyét rendelték meg. Az akciós újságban azonban a dinnye árát már nem tudták módosítani. A magyar dinnye minősége viszont lényegesen jobb a külföldinél – tette hozzá, ezért azt magasabb áron, 99 forintért adták kilónként.
A CBA kommunikációs vezetője kitért arra is, hogy a reklámkiadványukban szereplő 99 forintos kilónkénti ár vasárnap lejárt, így hétfőtől minden egységük szabadon határozhatja meg az említett gyümölcs fogyasztói árát, a Corvin bevásárló központban a dinnyét népszerűsítő sajtótájékoztató időpontjában például 88 forint volt a termék kilónkénti ára – tette hozzá Fodor Attila. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >