Cash-back – a pénztáros fizet
Képzeljük el, hogy egy élelmiszerbolt pénztáránál kártyával fizetünk, de készpénzt is fel szeretnénk venni. A pénztáros kifizeti nekünk a szükséges összeget, levonva azt , továbbá a vásárlás ellenértékét a kártyánkról.
Nagyon sok külföldi bank már nyújtja ezt a szolgáltatást, itthon azonban még egyáltalán nem ismert. Az Index internetes portál bankokhoz intézett körkérdéséből kiderült, hogy egy banknál érhető el az úgynevezett cash-back szolgáltatás, de ők is csak tesztjelleggel vezették be néhány vidéki üzletláncnál.
A tranzakció neve tehát a cash-back. Lényege, hogy a a kártyát elfogadó kereskedőnél készpénz is felvehető. A lehetőség nagy népszerűségnek örvend azokban az országokban, ahol a kártyahasználat kultúrája fejlettebb. A kereskedő azért boldog, mert nem parkol nála sok készpénz, az ügyfél pedig amiatt, hogy nem kell ATM-et keresgélnie. A kártyatársaságok által közölt esettanulmányok szerint külföldön sokkal népszerűbb ez a fajta készpénzfelvételi mód. A mindennapi termékeket árusító üzletekben a kártyabirtokosok minden nyolcadik-tizedik kártyás vásárlás mellett igénybe veszik a készpénzfelvétel lehetőségét.
Ez a tranzakciótípus Magyarországon is teret nyerhet a jövőben, amennyiben elterjedtebb lesz a bankkártya-használat – az MKB-nál ezt jelenleg ezt két-ötéves távon érzik reálisnak.
Az OTP Bank Magyarországon 2007-ben vezette be a szolgáltatást ami a betéti kártyával rendelkezők számára érhető el. Jelenleg két vidéki kiskereskedelmi hálózatban (mintegy 100 üzletben) tudják igénybe venni az OTP Bank ügyfelei ezt a fajta készpénzfelvételi lehetőséget, ezek a Coop Szolnok és a Coop Szeged. A bevezetés előtt a kártyabirtokosok és az elfogadók körében végzett felmérés azt mutatta, van igény a szolgáltatásra.
A bankok saját üzletpolitikájuk szerint döntik el, számítanak-e fel, és ha igen, milyen mértékű tranzakciós díjat. Mivel ez készpénzfelvételnek felel meg, a díja áthárul az ügyfélre. Az OTP Banknál jelenleg 60 forintot számolnak fel tranzakciónként – írja az Index.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >