Cáfol a CEO: nem is duplázódott meg a Bic Mac ára 2019 óta
Joe Erlinger, a McDonald’s amerikai elnöke cáfolta azokat a jelentéseket, amelyek szerint 2019 óta megduplázódott volna a Big Mac ára. Az Apnews által közölt nyilatkozat szerint az áremelkedés valójában csak 20,5% volt, és Erlinger kiemelte a vállalat elkötelezettségét az átláthatóság és korrekt árazás mellett.
Az emelkedés mértékét illusztrálva, a Big Mac 2019-ben 4,39 dollárba, jelenleg pedig 5,29 dollárba kerül. A vállalat tájékoztatása szerint a franchise-tulajdonosok határozzák meg az árakat, de a McDonald’s igyekszik minimalizálni az áremeléseket. Egy teljes Big Mac-étkezés, mely egy szendvicset, sült krumplit és egy italt tartalmaz, jelenleg 9,29 dollárba kerül az Egyesült Államokban, ami az átlagosnál magasabb ár, de az egyes esetek, mint a 18 dolláros Big Mac, kivételesnek számítanak.
Az áremelkedés nem csak a Big Mac-et, hanem más termékeket, például a sült krumplit is érinti, melynek ára 2019 óta 44%-kal emelkedett. Az elmúlt időszak kihívásai közé tartozik a vegyes negyedéves eredmények, a közel-keleti bojkott és a fogyasztók éttermi kiadásainak korlátozása, ami további nyomást helyez a vendéglátóiparra globálisan.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >