Cáfol a CEO: nem is duplázódott meg a Bic Mac ára 2019 óta
Joe Erlinger, a McDonald’s amerikai elnöke cáfolta azokat a jelentéseket, amelyek szerint 2019 óta megduplázódott volna a Big Mac ára. Az Apnews által közölt nyilatkozat szerint az áremelkedés valójában csak 20,5% volt, és Erlinger kiemelte a vállalat elkötelezettségét az átláthatóság és korrekt árazás mellett.
Az emelkedés mértékét illusztrálva, a Big Mac 2019-ben 4,39 dollárba, jelenleg pedig 5,29 dollárba kerül. A vállalat tájékoztatása szerint a franchise-tulajdonosok határozzák meg az árakat, de a McDonald’s igyekszik minimalizálni az áremeléseket. Egy teljes Big Mac-étkezés, mely egy szendvicset, sült krumplit és egy italt tartalmaz, jelenleg 9,29 dollárba kerül az Egyesült Államokban, ami az átlagosnál magasabb ár, de az egyes esetek, mint a 18 dolláros Big Mac, kivételesnek számítanak.
Az áremelkedés nem csak a Big Mac-et, hanem más termékeket, például a sült krumplit is érinti, melynek ára 2019 óta 44%-kal emelkedett. Az elmúlt időszak kihívásai közé tartozik a vegyes negyedéves eredmények, a közel-keleti bojkott és a fogyasztók éttermi kiadásainak korlátozása, ami további nyomást helyez a vendéglátóiparra globálisan.
Kapcsolódó cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >