Cáfol a CEO: nem is duplázódott meg a Bic Mac ára 2019 óta
Joe Erlinger, a McDonald’s amerikai elnöke cáfolta azokat a jelentéseket, amelyek szerint 2019 óta megduplázódott volna a Big Mac ára. Az Apnews által közölt nyilatkozat szerint az áremelkedés valójában csak 20,5% volt, és Erlinger kiemelte a vállalat elkötelezettségét az átláthatóság és korrekt árazás mellett.
Az emelkedés mértékét illusztrálva, a Big Mac 2019-ben 4,39 dollárba, jelenleg pedig 5,29 dollárba kerül. A vállalat tájékoztatása szerint a franchise-tulajdonosok határozzák meg az árakat, de a McDonald’s igyekszik minimalizálni az áremeléseket. Egy teljes Big Mac-étkezés, mely egy szendvicset, sült krumplit és egy italt tartalmaz, jelenleg 9,29 dollárba kerül az Egyesült Államokban, ami az átlagosnál magasabb ár, de az egyes esetek, mint a 18 dolláros Big Mac, kivételesnek számítanak.
Az áremelkedés nem csak a Big Mac-et, hanem más termékeket, például a sült krumplit is érinti, melynek ára 2019 óta 44%-kal emelkedett. Az elmúlt időszak kihívásai közé tartozik a vegyes negyedéves eredmények, a közel-keleti bojkott és a fogyasztók éttermi kiadásainak korlátozása, ami további nyomást helyez a vendéglátóiparra globálisan.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >