Cáfol a CEO: nem is duplázódott meg a Bic Mac ára 2019 óta
Joe Erlinger, a McDonald’s amerikai elnöke cáfolta azokat a jelentéseket, amelyek szerint 2019 óta megduplázódott volna a Big Mac ára. Az Apnews által közölt nyilatkozat szerint az áremelkedés valójában csak 20,5% volt, és Erlinger kiemelte a vállalat elkötelezettségét az átláthatóság és korrekt árazás mellett.
Az emelkedés mértékét illusztrálva, a Big Mac 2019-ben 4,39 dollárba, jelenleg pedig 5,29 dollárba kerül. A vállalat tájékoztatása szerint a franchise-tulajdonosok határozzák meg az árakat, de a McDonald’s igyekszik minimalizálni az áremeléseket. Egy teljes Big Mac-étkezés, mely egy szendvicset, sült krumplit és egy italt tartalmaz, jelenleg 9,29 dollárba kerül az Egyesült Államokban, ami az átlagosnál magasabb ár, de az egyes esetek, mint a 18 dolláros Big Mac, kivételesnek számítanak.
Az áremelkedés nem csak a Big Mac-et, hanem más termékeket, például a sült krumplit is érinti, melynek ára 2019 óta 44%-kal emelkedett. Az elmúlt időszak kihívásai közé tartozik a vegyes negyedéves eredmények, a közel-keleti bojkott és a fogyasztók éttermi kiadásainak korlátozása, ami további nyomást helyez a vendéglátóiparra globálisan.
Kapcsolódó cikkeink
Komáromon túl olcsóbb az élet? – A magyar vásárlók tömegesen járnak Szlovákiába spórolni
Az Mfor.hu tesztje szerint a szlovákiai Komárom diszkontáruházaiban jelentős árkülönbségek…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >Tedd láthatóvá a minőséget! Válaszd a Kiváló Termék védjegyet!
A fogyasztói tudatosság erősödésével nő a kereslet a kiváló minőségű…
Tovább olvasom >Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >