Cáfol a CEO: nem is duplázódott meg a Bic Mac ára 2019 óta
Joe Erlinger, a McDonald’s amerikai elnöke cáfolta azokat a jelentéseket, amelyek szerint 2019 óta megduplázódott volna a Big Mac ára. Az Apnews által közölt nyilatkozat szerint az áremelkedés valójában csak 20,5% volt, és Erlinger kiemelte a vállalat elkötelezettségét az átláthatóság és korrekt árazás mellett.
Az emelkedés mértékét illusztrálva, a Big Mac 2019-ben 4,39 dollárba, jelenleg pedig 5,29 dollárba kerül. A vállalat tájékoztatása szerint a franchise-tulajdonosok határozzák meg az árakat, de a McDonald’s igyekszik minimalizálni az áremeléseket. Egy teljes Big Mac-étkezés, mely egy szendvicset, sült krumplit és egy italt tartalmaz, jelenleg 9,29 dollárba kerül az Egyesült Államokban, ami az átlagosnál magasabb ár, de az egyes esetek, mint a 18 dolláros Big Mac, kivételesnek számítanak.
Az áremelkedés nem csak a Big Mac-et, hanem más termékeket, például a sült krumplit is érinti, melynek ára 2019 óta 44%-kal emelkedett. Az elmúlt időszak kihívásai közé tartozik a vegyes negyedéves eredmények, a közel-keleti bojkott és a fogyasztók éttermi kiadásainak korlátozása, ami további nyomást helyez a vendéglátóiparra globálisan.
Kapcsolódó cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >