A Jedlik-díj az egész búzanemesítési kollektíva elismerése
A Jedlik-díj az egész búzanemesítési kollektíva munkájának elismerése, az eredmény nem egyetlen ember munkája; a különböző szakterületek összedolgozásával jön létre egy új növényfajta – mondta Láng László díjazott búzanemesítő az M1 aktuális csatornán.
Kifejtette, hogy a növénynemesítés olyan hosszú távú kutatási terület, amit a nemesítők nem nulláról kezdenek, mindenki csatlakozik egy folyamatban lévő nemesítési programhoz. Mint mondta, ő negyven évvel ezelőtt csatlakozott Martonvásáron egy sikeres intézet sikeres programjához, ahol az elmúlt évtizedekben dolgozott.
Az agrármérnök szerint az a legszebb a szakmájában, hogy a termesztők folyamatosan értékelik a munkáját. Mindig sikerült olyan fajtákat előállítaniuk, ami az adott kor igényeinek megfelelt, termőképességben, minőségben, és termésbiztonságban egyaránt – fejtette ki.
A Jedlik Ányos-díjat hagyományosan a március 15-i nemzeti ünnephez kapcsolódóan adja a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala minden évben a kimagaslóan sikeres feltalálói tevékenységért, valamint a kiemelkedő színvonalú és hatékonyságú iparjogvédelmi munkásság elismeréseként. Láng László agrármérnök, mezőgazdasági genetikai szakmérnök, mezőgazdaságtudományi doktor és kandidátus. Az MTA martonvásári Mezőgazdasági Kutatóintézetében dolgozik. A közreműködésével nemesített búzafajtákat termelik az ország búza vetésterületének több mint felén. 67 őszibúza fajta, 6 őszi durumbúza, 1 tavaszi zab és egy őszi zab társnemesítője. 3 szabadalma, 66 növényfajta szabadalma és növényfajta-oltalma és 24 folyamatban lévő növényfajta-oltalmi bejelentése van. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komplex támogatási program segíti a ragadós száj- és körömfájás sújtotta állattartó telepeket
Komplex támogatási program kidolgozásával segíti az Agrárminisztérium a ragadós száj-…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: csapadékra várnak a növények
Az elmúlt egy hét csapadékszegény időjárása nem tett jót a…
Tovább olvasom >Növényvédő szerek alkalmazhatósága a különböző kukorica kultúrákban
A növényvédő szerek kiválasztásakor kiemelt jelentőséggel bír, hogy az adott…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >