A vaj és a vajkrém az áremelkedés élén
2017. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 2,6%-kal magasabbak voltak, mint tavaly ilyenkor. Az elmúlt egy évben a legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk, valamint a járműüzemanyagok és az élelmiszerek drágultak.
12 hónap alatt, 2016. augusztushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 2,6%-kal nőttek. Az élelmiszerek ára 3,2%-kal emelkedett, ezen belül a vaj, vajkrémé 12,5, a sajté 10,8, a sertéshúsé 9,9, a párizsi, kolbászé 7,0, a kávéé 6,2, a cukoré és a kenyéré 5,3%-kal. A baromfihús ára 14,5%-kal csökkent. A legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk drágultak, átlagosan 5,8%-kal. Az egyéb cikkek (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) ára átlagosan 3,3, ezen belül a járműüzemanyagoké 5,8%-kal nőtt. A szolgáltatások ára 1,8, a háztartási energiáé 0,7%-kal emelkedett. A tartós fogyasztási cikkek 0,1%-kal kevesebbe kerültek.
2017. júliushoz viszonyítva, 1 hónap alatt, a fogyasztói árak átlagosan 0,1%-kal nőttek. Az élelmiszerek ára 0,5%-kal csökkent, ami meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 6,6%-os árcsökkenésének következménye. (E csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,3%-kal emelkedett.) A vaj, vajkrém 3,4, a sajt 0,8, az étolaj 0,6%-kal drágult. A fogyasztási főcsoportok közül a legnagyobb mértékben, 0,7%-kal a szeszes italok, dohányáruk ára nőtt. Az egyéb cikkek ára átlagosan 0,6, ezen belül a járműüzemanyagoké 1,2%-kal lett magasabb. A tartós fogyasztási cikkekért és a szolgáltatásokért átlagosan 0,1%-kal kellett többet fizetni. A háztartási energia ára nem változott. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkekért 1,3%-kal kevesebbet kellett fizetni.
2017. január–augusztusban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 2,4%-kal nőttek. //
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirkehús és a tojás: újabb áremelkedési hullám sújtja a magyar háztartásokat
A takarmányárak, az infláció és a globális kereslet-kínálat alakulása együtt…
Tovább olvasom >Balatoni szállásárak 2025-ben: mérsékelt drágulás, de a főszezon még hozhat meglepetéseket
Ahogy közeledik a hosszú hétvége és az előszezon, egyre többen…
Tovább olvasom >Komoly áremelkedéssel várja a húsvétot a tojás és a torma
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a ketreces tartásból származó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >