Business Travel Show: válság és üzleti turizmus
A válság hatására 25-35 százalékkal esett vissza az üzleti vendégéjszakák száma azokban a hazai szállodákban, amelyekben korábban nagy volt az üzleti vendégforgalom – mondta Kopócsy Andrea, a Magyar Szállodaszövetség elnöke.
A válságnak az üzleti turizmusra gyakorolt hatásait elemzik a szerdán kezdődő Business Travel Show-n is, melyen az idén mintegy 100 szolgáltató mutatkozik be.
A Syma csarnokban megrendezendő kiállításon elsősorban szállodák, wellnesz hotelek, kastélyszállodák, rendezvényszervezők, utazás irodák, légitársaságok és úgynevezett egészségipari szolgáltatók állítják ki termékeiket, mutatják be szolgáltatásaikat. A VII. Business Travel Show-n a magyar céges látogatókon kívül, Ukrajnából, Olaszországból, Angliából és Oroszországból érkeznek érdeklődök.
A szervezők az idén is mintegy 3 ezer látogatót várnak. A szállodaszövetség elnöke elmondta: a rendelkezésre álló adatok szerint a gazdasági válság az üzleti turizmust sokkal súlyosabban érintette, mint a szabadidős turizmust. A vállalatoknál a költségcsökkentések erőteljesen érintik az üzleti utakat, ráadásul a cégeknél egyre elterjedtebb a videokonferencia is.
A Turisztikai Világszervezet adataira hivatkozva a szállodaszövetség elnöke azt mondta, hogy várhatóan 2012-re tér vissza a nemzetközi turizmus a 2007-es, 2008-as szintre – írja a Profitline.hu.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/uploads/media/2009-05/sz__lloda.jpg)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >