Fellép az Amazon az orvosi maszkok túlárazása ellen
Az Amazon bejelentette, hogy az oldalon külön vizsgálni fogják azokat a kereskedőket, akik orvosi maszkokat árulnak és lépéseket fognak tenni azok ellen, akik megemelik az orvosi maszkok árát – olvasható az origo-n.
Az Amazon felhívta a kereskedők figyelmét arra, hogy mindenkinek be kell tartania a Fair Pricing Policy-t, tehát senki nem kezdhet el irreális árakat szabni az orvosi maszkokra, hiszen ez a céges szabályozásba ütközik, de emellett morálisan is megkérdőjelezhető.
A koronavírus miatt az utóbbi időben világszerte, így a legtöbb e-kereskedelmi oldalon is megugrott az orvosi maszkok ára részben a túlkereslet miatt, részben viszont azon kereskedők miatt, akik gyors profitot szeretnének elérni egy globális járvány révén.
A Wired hírportál beszámolója szerint a legnépszerűbb orvosi maszkok ára rövid idő alatt a háromszorosára nőtt. A kategória bestsellere, a Kidirt által gyártott maszkok jelenleg 14,99 dolláros áron kelnek el (100 darabos csomag), ez viszont négyszerese annak, mint amennyibe néhány hete kerültek.
Az Amazon már figyelmeztetett néhány eladót az árazással kapcsolatban, azonban eddig konkrét lépéseket nem tett. Ennek ellenére a jövőben elképzelhető, hogy aki többszöri figyelmeztetés után sem hagy fel a szabályellenes gyakorlattal, azt kitiltják az oldalról. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >Az Amazon csatlakozott a 2 billió dolláros klubhoz
Az Amazon szerdán bekerült azoknak a vállalatoknak a kis csoportjába,…
Tovább olvasom >Online üzletet indít jövőre az Amazon Írországban
Az Amazon bejelentése szerint 2025-ben új weboldalt indít Írországban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >