Büdzsétervezés: akár 10-15 százalékot is spórolhatnak a cégek, ha versenyeztetik alvállalkozóikat!
Az év utolsó negyedévében a vállalkozások számára az egyik legfontosabb feladat a jövő évi költségvetésük megtervezése. Most dől el, hogy melyik területre mennyi pénzt tudnak allokálni, és hol lesz szükség a kiadások további optimalizálására. Ennek egyik legfontosabb része a beszerzések előzetes tervezése és a beszállítói kapcsolatok felülvizsgálata, hiszen akár 10-15 százalékot is spórolhatnak azok a cégek, melyek időről időre megversenyeztetik alvállalkozóikat, vagy akár az online térben, korlátlan beszerzés bevezetése mellett döntenek.
Minden év utolsó negyedévének feladatai közül elsődlegesen fontos a jövő évi pénzügyi terv elkészítése, amely minden vállalkozás alapját jelenti. A cégeknek több területen is érdemes racionalizálni működésüket, de kétségkívül az egyik legfontosabb a költségek optimalizálása, aminek egyre nagyobb jelentősége van a költségszerkezetben, hiszen a terhek és kiegészítő költségek folyamatosan növekednek. A pénzgazdálkodás javítása segíti a cégeket abban, hogy csökkentsék működési költségeiket és javítsák likviditásukat.
A Brillit.com szakértőinek tapasztalata szerint a legtöbb vállalkozás beszerzési folyamataiban ugyanakkor tetten érhetők olyan átfedések, felesleges adminisztratív terhek, kevésbé hatékony elemek, amelyek automatizálásával és racionalizálásával 10-15 százalékos, vagy még ennél is nagyobb eredménynövelés érhető el – kiadáscsökkentés, illetve árbevétel-megtartás révén.
Az online üzleti közösség nemrégiben közzétett felméréséből kiderült, hogy a magyar vállalkozások 2/3-a (66 százalék) dolgozik együtt valamilyen rendszerességgel külső beszállítói partnerekkel, közülük viszont mindössze 2 százalék kutat folyamatosan új üzleti kapcsolatok után, 6 százalékuk félévente, 15 százalékuk pedig csak évente keres magának új partnereket és kér be újabb és újabb ajánlatot egy-egy szolgáltatásra. Pedig a hosszú távú sikeresség egyik kulcsa a beszerzések tervezhetősége és a kapcsolatrendszer folyamatos frissítése.
„Az üzleti kapcsolataink bővülésével számos megtakarítási lehetőség nyílhat meg a vállalkozásunk számára, hiszen – a nagyobb verseny révén – kedvezőbb feltételek mentén alakíthatjuk át a beszerzési szerződéseinket. A verseny kiszélesítésével pedig további árcsökkenést tud realizálni az a vállalkozás, amely az online térben, korlátlan beszerzés bevezetése mellett dönt” – mondja Bracsok Norbert, a Brillit.com szakértője.
Ezzel ugyanis egy időben egyszerre több beszerzés is futtatható ugyanarra a termékre vagy szolgáltatásra, ami segít abban, hogy minél előbb megtaláljuk a megfelelő cégeket az adott feladatra, legyen a cél akár a legolcsóbb ár, akár lokálisan a legközelebbi partner megtalálása. A beszerzések ráadásul időben tervezhetővé válnak, mert a beszerzés kiírásával pontosan meghatározható, hogy az adott termékre vagy szolgáltatásra mikor van szükségünk. Emellett a rendszer segíti az adminisztratív terhek csökkentését is, hiszen a beszerzéseket automatikusan eljuttatja minden releváns cégnek, így ezzel nem a beszerzés kiírójának kell foglalkoznia, amivel jelentős időt és energiát tudnak megtakarítani a vállalkozások.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >