Nőtt a budapesti vendégéjszakák száma tavaly
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nemrég közzétett turisztikai adatait elemezve a BFTK kiemelte, hogy a fővárosi kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma 3, a vendégérkezések száma több mint 5 százalékkal haladta meg az előző évit.
A budapesti turizmus teljesítménye – az országos trendbe illeszkedve – 2010 óta töretlenül nő. Tavaly csaknem 4,5 millió vendég kereste fel a fővárost, akik összesen mintegy 10,3 millió vendégéjszakát töltöttek el a kereskedelmi szálláshelyeken. Ezzel 2018 már a második olyan év, amikor 10 millió fölé emelkedik a budapesti turizmus vendégéjszakákban mért teljesítménye – áll a közleményben. Tavaly több, mint 670 000 hazai vendég kereste fel a fővárost, ami 9,3 százalékos bővülés, a vendégéjszakák száma 8,3 százalékkal 1,3 millióra nőtt. A BFTK felhívta a figyelmet arra, hogy utóbbi többszöröse a külföldi vendégéjszaka-szám növekedésének, ami 2,2 százalék volt. A szállodákban eltöltött belföldi vendégéjszakák száma 14,4 százalékkal emelkedett, és meghaladta az 1,1 milliót, míg a gyógyszállodákban közel egynegyedével, a kategória nélküli szállodákban pedig mintegy 30 százalékkal több belföldi vendég fordult meg, mint 2017-ben. Budapest legfontosabb, legstabilabb küldőpiaca tehát továbbra is Magyarország, de néhány küldőpiacon még a belföldinél is nagyobb bővülést tudott realizálni a főváros: a 2018-as évet végigkísérte az amerikai, a délnyugat-európai (spanyol, portugál), továbbá az izraeli, az ukrán és több ázsiai beutaztató piac forgalmának kétszámjegyű növekedése – közölte a BFTK. Hozzáteszik, hogy jelenleg Kína rejti a legnagyobb turisztikai potenciált: 2018-ban csaknem 200 000 kínai vendég (14,4 százalékos növekedés) csaknem 330 000 vendégéjszakát (14,9 százalékos bővülés) töltött a magyar fővárosban. Évről-évre nagyobb szeletet hasít ki a budapesti vendégforgalomból az ázsiai beutazó piac: a majdnem 1,5 millió ázsiai vendégéjszaka 7,8 százalékos növekedést jelent, amit az is segíthetett, hogy Japán és Kína után India-szerte is népszerű lett a magyar főváros. Továbbra is kulcsfontosságúnak tekinti Budapest a német piacot, ahol az éves bővülés tavaly 4,6 százalék volt. A budapesti kereskedelmi szálláshelyek 2018. évi bruttó szobaár-bevételei 153,4 milliárd forintot tettek ki, 10,2 százalékkal felülmúlva a 2017-es év bevételeit. Új jelenség, hogy a kereskedelmi szálláshelyek összesített szállásdíj-bevételeinek nagyobbik felét, csaknem 81 milliárd forintot, a kategória nélküli szállodák adták. A 2018-as rekordévet követően, a BFTK nagy várakozással tekint a 2019-es sportfővárosi szezon elé is. Ehhez jó alap, hogy Budapest első helyen végzett a „European Best Destination – Legjobb európai úti cél 2019” szavazáson – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák becsült száma 2024-ben elérte…
Tovább olvasom >Airbnb-tiltás a VI. kerületben: hotellé alakulnak a magánlakások
2026. január 1-től tilos lesz magánszálláshelyeket üzemeltetni Terézvárosban, ami radikálisan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Uborkabéka – A nap videója
Nem mindenkinek ajánlanánk, de attól még kreatív asztali „dísznek” tartjuk.
Tovább olvasom >Hipermarket-körutazás – A nap videója
A vásárlóbarát gondolkodás epikus példája egy stockholmi szupermarketben. Suzanne a…
Tovább olvasom >