Budapest is részt vesz a müncheni Expo Realon

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 10. 06. 12:20

Az Oktoberfest befejeztével a bajor népviseletet felváltotta az öltöny és 2011. október 4-én Münchenben kezdetét vette az Expo Real.

A Budapest stand fő kiállítói idén is Budapest Főváros, az üzleti szféra szereplőit integráló Budapest Business Region, valamint a befektetés-ösztönzés területén tevékeny Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA). A délután folyamán a Főváros és üzleti régiójának standját Hutiray Gyula és Bagdy Gábor budapesti főpolgármester-helyettesek, Kerekes György, a HITA elnökhelyettese, valamint Németh Bálint, a Budapest Business Region elnökségi tagja nyitották meg.

Hutiray Gyula, fejlesztésekéért felelős főpolgármester-helyettes Budapest sikerét a város és a különböző befektetésben érdekelt szervezetek együttműködésében látja, melynek egyik fontos eredménye a müncheni megjelenés is. „Budapest egy olyan város akar lenni, mely a különböző érdekszervezetek közötti együttműködést, együttgondolkodást mintázza, mely kiváló közlekedési, fejlesztési lehetőségeket és komoly szakembergárdát biztosít, ezért egy jelentős és fontos célpont lehet.” A sajtótájékoztató során azt is kiemelte, hogy több mint 10 év után, Budapest új, hosszú távú városfejlesztési stratégiája 2012 tavaszára készül el várhatóan.

„Nagyon szórakoztató most főpolgármester-helyettesként Önök között ülni, hiszen az ehhez hasonló konferenciákon általában a másik oldalon, mint ingatlanfejlesztő veszek részt. Hiszem, hogy a Főváros egyik legfontosabb feladata, hogy ezt a két szempontot együtt tudja érvényesíteni” – tette hozzá Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes.

Dr. Kerekes György a HITA alelnöke a köszöntő szavak mellett pozitív hírekkel szolgált:, melyek alapján úgy gondolja, hogy középtávon pozitív fejlemények felé nézhetünk: „A 2011-es év első kilenc hónapjának jelentései alapján, azt látjuk, hogy van egy jelentős érdeklődés-növekedés a külföldi befektetők között. Szervezetünk jelenleg kb. 90 befektetési projektet kezel, melyek nagy része Budapestet és agglomerációját érinti és olyan szektorokat, mint pl. szolgáltató, SSC, logisztika.”

Németh Bálint, a BBR elnökségi tagja megnyitó beszédében a jövőkép fontosságát hangsúlyozta.: „A BBR rendelkezik egy stratégiai elképzeléssel, amely összhangban áll az EU 2020-as stratégiájával, ennek egyik kiemelt célja a közösségi innováció támogatása. Egy versenyképes főváros építéséhez, mint ahogy ezt Amsterdam és más sikeres metropoliszok esetén láthatjuk, Budapestnek is egy részletes jövőképpel és stratégiával kell rendelkeznie, melynek a megfogalmazásában széles társadalmi párbeszédre és olyan együttműködő partnerekre is szükség van, mint a BBR és az általa képviselt, a város hosszú távú fejlesztésében érdekelt beruházók. Ezt tette ez a város a Pest és Buda egyesülésekor és egy ilyen összefogás lesz a siker kulcsa, most az urbanizáció korában, a 21- században is, mikor a város és régiója fonódik egyre inkább össze a gazdasági érdekek és a személyes kapcsolatok mentén.”

A megnyitót követő sajtótájékoztatón Eszter Elemér, a főváros urbanisztikai cégének, a Studio Metropolitananak ügyvezetője tájékoztatta a hazai és nemzetközi sajtó képviselőit az idei megjelenésről: A nemzetközi befektetők megnyerése szempontjából kiemelkedően fontos üzenet az, hogy egy széles együttműködés keretében a magyar kiállítók jelen vannak Münchenben. A stand dizájn fő motívuma a hátfalon található Duna, melyhez az idei szlogen a „Flow Within” is kapcsolódik. A három főkiállító mellett, az üzleti szféra részéről nyolc vállalat és egy szakmai egyesület több mint 20 projekttel jelenik meg Münchenben. A Főváros idén három projektet prezentál a nemzetközi ingatlanszakma előtt: az óbudai gázgyárat, a kelenföldi új városközpontot (Etele tér) és a főváros kezelésébe átkerülő CET-et.”

A nyitónap sztárja egyértelműen a Stringbike – azaz a lánc nélküli kerékpár – volt. Az izgalmas kétkerekű megtekintéséért és kipróbálásáért már egészen kora délelőttől sorban álltak az érdeklődők. A magyar szabadalom hitelesen példázza a fővárosi régió innovatív eredményeit.

A német standokra a jól bevált módszerrel – sörrel és kolbásszal – csábítják a közönséget az Expo Realon is. Október 5-én, Budapest standon is előtérbe kerülnek a kulináris élmények a CBS Property által szponzorált Croissant & Champagne pezsgős reggelinek és a B' my guESt esti borkóstolónak köszönhetően – írja a tozsdeforum.hu.

Kapcsolódó cikkeink