Budapest Calling
A Budapest Calling kiállítás szervezője, a Humán Erőforrás Alapítvány tervei szerint minden évben megrendezi az eseményt, amely rövidesen a régióban a legfontosabb, Európában pedig a harmadik legmeghatározóbb szakmai fórum lehet Birmingham és Berlin után.
A kiállítási standokon megtekinthető innovációk mellett a rendezvény számos egyéb programmal is szolgált. Óránként study tour bemutatók indultak magyar, illetve angol nyelven, amelyek során egy-egy vállalatvezető, szakember szubjektív, tematikus ismertetőt tartott a látogatóknak. A rendezvényhez több szakmai szervezet is csatlakozott támogatóként, többek között az Outsourcing Szövetség és a Direkt Marketing Szövetség, amely saját előadássorozatot is szervezett az FMCG-szektor direkt-marketing-kommunikációjáról.
A szakmai érdeklődők számára különlegesen érdekes volt a Budapesti Műszaki Egyetem Pszichológiai és Ergonómiai Tanszékének szimpóziuma, amely az esélyegyenlőség témáját járta körül a kiállítás második napján. Az esemény telekommunikációs partnere, a Telenor Magyarország Zrt., nemcsak standot állított, hanem a programokban is aktívan részt vett. Legnépszerűbbek a jövőbe mutató, komplex megoldásokat felvonultató standok voltak, ahol contact centerként a telefon, SMS, internet, e-mail, skype, chat, fórum és közösségi oldalak integrált kezelése valósulhat meg.
A pécsi kapcsolat
A közel 4000 alkalmazottat foglalkoztató német buw Holding magyarországi leányvállalata pécsi központtal működik hazánkban 2005 óta. Eddig főként német nyelvű projekteken dolgoztak, 2011-től azonban értékesítési stratégiájuk a magyarországi cégekre fókuszál. Szigorú, nemzetközi előírásoknak felel meg adatkezelésük (beléptetőkártyás rendszer, redundanciát biztosító hármas kapcsolódás), amire garancia a Holding ISO 27001 információbiztonsági tanúsítványuk is. „Magas szintű minőséget biztosítunk, a német követelményrendszernek megfelelve, de a pécsi régió adottságai miatt kedvező áron” – mondja Osztó Andrea, a buw Hungary Kft. értékesítési és operációs vezetője.
Ügyfeleik között szerepelnek nagyvállalatok (telekommunikációs társaságok, bankok) és kkv-k is. FMCG-területhez kötődik egyik legnagyobb németországi projektjük, amelyben időpontot egyeztetnek a Kraft Foods területi képviselői számára, illetve logisztikai irányítást is ellátnak. A hazai érdeklődők számára is számos érdekes szolgáltatást kínálnak. Csapatuk egyik legfőbb erőssége, hogy gyorsan elsajátítják a legkomplexebb feladatokat is. Az alapos, megbízható és rugalmas munkavégzés mellett a megbízó cégével és márkáival is szívesen azonosulnak, amely a hatékony ügyfélkezelés záloga. 2011-es céljaik között a magyar és román expanzió is szerepel.
Ügyfél Paradicsom
A Paradise Solution Kft. 2007-ben, magyar tulajdonosi kör által alapított társaság. A vezetők több évtizedes szakmai múlttal rendelkeznek. Mozgósítható munkatársaik száma csaknem ötszáz fő. Ügyfeleik között vannak kis- és középvállalatok, a lappiac szereplői, neves autókereskedések és piackutatók. Az FMCG-szektorhoz is kapcsolódnak, hiszen a Paradise biztosítja a Nestlé ügyfélszolgálati képviselőit.
A dinamikus fejlődés és növekedés ellenére a cég megtartotta a kisvállalatokra jellemző előnyeit, a rugalmasságot és pontosságot. „Amitől különleges a szolgáltatásunk, az az egyéni bánásmód. Ügyfeleinknek nem kell attól félniük, hogy egy automatikus, sablonok szerint működő rendszerbe kerülnek, hanem mindenkit speciális, személyre szabott szolgáltatásokkal várunk” – hangsúlyozta Pölöskei Gábor, a társaság ügyvezető igazgatója.
Célkitűzési között szerepel a szolgáltatási portfólió és a kapacitás fejlesztése, a kis- és középvállalatok valós igényeihez igazodó termékcsomagok kialakítása, valamint a nemzetközi bővítés is.
Virtuális központ
A Virtual Call Center Telekommunikációs Kft. hazai alternatív telekommunikációs cégként alakult 2003-ban. Távközlési szolgáltatások, call center rendszerek fejlesztésével és nyújtásával foglalkozik. Távközlési megoldásuk révén professzionális call center létesíthető nagyon rövid idő alatt, beruházás nélkül.
Lényege, hogy a központi rendszert (szoftvereket, szervereket és egyéb eszközöket) nem kell megvásárolni, integrálni stb., csupán a Virtual Call Center kliens programot kell feltelepíteni az operátorok és supervisorok munkaállomásaira. A bonyolult távközlési eszközök beszerzése és üzemeltetése helyett a rendszer használói az ügyfelek elégedettségével vagy a hatékony ügyfélszerzéssel foglalkozhatnak. Legfontosabb előnyei a rugalmasan változtatható operátorlétszám, a költséghatékony üzemeltetés és a kockázatmentes üzleti modell. „Ügyfélkörünk a versenyszféra bér-callcentereitől egészen a közszférában működő ügyfélszolgálatokig terjed. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy napi kapcsolatban legyünk az ügyfeleinkkel, hiszen a Virtual Call Center 3 egy folyamatosan frissülő és bővülő szolgáltatás, amelynek sikere és fejlesztési iránya a visszajelzéseken, észrevételeken alapul” – emeli ki Jókai Dávid, a cég marketingmenedzsere.
Felhők szárnyán
A Comforce Zrt. jelenleg 400 munkatárssal és 10 vidéki telephellyel több mint 65 ügyfél számára végez kiszervezett telemarketing- és telefonos ügyfélszolgálati szolgáltatásokat.
Az általuk működtetett Contact Center legfőbb újítását az internettechnológiákra épülő távmenedzsment jelenti, melyekkel lehetővé válik a kapacitások rugalmas felhasználása, valamint jelentős költséghatékonyság érhető el.
Cégük egyediségének kulcsa a cloud computing technológia, amely forradalmi rugalmasságot és átláthatóságot hozott az üzleti szolgáltatások területén. Ügyintézőik az ország bármely pontjáról képesek bekapcsolódni a projektekbe az interneten keresztül. Rendszereik a mélyreható, részletes monitoring lehetőségét biztosítják, amelyek ugyanakkor az ügyfeleik számára is elérhetőek, így magas szintű projekt- és kampánymenedzsmentet valósítanak meg. Kapacitásuk lényegében korlátlan, ráadásul társadalmi és környezeti jelentőséggel is bír, hiszen a távmenedzsment munkahelyeket teremt, elősegíti a családok összetartását és a környezetszennyezés csökkentését is. „Bankok, biztosítók, távközlési vállalatok és kiadók a fő megbízóink, de egyre jellemzőbb az FMCG-szektorból történő megkeresés is. A marketingaktivitások támogatására felállított információs vagy promóciós vonalak mellett az utóbbi időben egyre több területen (például Supply Chain – az ellátási lánc folyamatában) is dolgozunk” – mondja Papp László Dávid vezérigazgató.
Innovációval tovább
A szakemberek egyetértettek abban, hogy a válság, a változások nem vetették vis�sza a call centerek fejlődését, hiszen egyre több cég fordul a költséghatékonyabb megoldások felé.
A továbblépés útja a buw Holding pécsi központjában a különböző, újabb szoftverek alkalmazása, melyek a bejövő hívásokat az adott problémára specializálódott operátorhoz irányítják.
A Paradise Solution vezetői a folyamatos továbbképzési programokban bíznak, így mind sales, mind ügyfélszolgálati oldalról a lehető legképzettebb kollégák nyújthatják a komplex szolgáltatásokat. Ennek a sokrétű tudásnak köszönhetően – s ebben rejlik a Paradise különlegessége – sokszor egyetlen hívásból oldják meg a kutatást, értékesítést, ügyfélszolgálatot és fejlesztést érintő ügyeket is.
A Virtual Call Center, mint magyar fejlesztés, él, fejlődik és „együtt lélegzik” a felhasználókkal. Folyamatosan újabb és újabb szolgáltatásokkal bővül, tehát a modernizálás, innováció lételeme ennek a megoldásnak. Hamarosan az Instant messaging, HTML-szövegszerkesztő a scriptben és a Jogosultságrendszer fog bekerülni a rendszerbe, amit sok más egyedi megoldás is követ.
A Comforce cloud computing technológiákra épülő szervezete maga egy újítás, a legmodernebb működési struktúra, melyet a világban még kevesen alkalmaznak call center szolgáltatásra. A távmunka-menedzsment támogatására egyedi, saját fejlesztésű kollaborációs rendszerrel rendelkeznek. Mindez lehetővé teszi azt is, hogy közvetlenül kapcsolódjanak a megrendelő vállalatirányítási rendszereihez, így a kiszervezett call vagy contact center tényleg szerves része lehet a megbízó vállalat működésének.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >