Budapest Bank: tovább bővül idén a nyaralni indulók aránya
A tavalyinál 5 százalékkal többen, vagyis a megkérdezettek 64 százaléka megy nyaralni idén, és több pénzt is fognak költeni – derül ki a Budapest Bank felméréséből.
Az MTI-vel csütörtökön ismertetett kutatás szerint nyaralásra átlagosan 169 ezer forintot szánnak a megkérdezettek. A nyaralók számának bővülése szinte minden demográfiai csoportot érint, de különösen a nők, a harmincas éveikben járók, a falun élők és a 170 ezer forint alatti háztartási jövedelműek körében jelentős – írták. Csökkent egyúttal azok aránya, akik azért nem mennek nyaralni, mert nincs rá pénz, az otthon maradók majdnem fele nem anyagi okokból hagyja ki a nyári utazást. A megkérdezettek az elmúlt 2 évben átlagosan 8 napot szántak, idén viszont 9 napot töltenek nyaralással.
A külföldre utazók aránya 35 százalékról 41 százalékra nőtt egy év alatt. Utóbbiak közül idén először nem valamelyik európai tengerpart a legnépszerűbb úti cél. A belföldi utazók 32 százaléka a Balatont választja.
A felmérés kitér a fizetési módokra is. A visszajelzések szerint 84 százalékról 79 százalékra csökkent a készpénzes fizetés. A bankkártyások aránya nem változott, a mobilfizetés részesedése ugyanakkor 2 százalékról 4 százalékra nőtt. Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági termékmenedzsment vezetője biztonsági okokra hivatkozva a közleményben azt javasolja, hogy a nyaralók ne vigyenek magukkal több bankkártyát, használják inkább a banki mobilfizetési applikációkat. Ezekben több kártya is digitalizálható, így azokból bármikor választani lehet, és a hozzájuk tartozó beállítások is azonnal elérhetők – tette hozzá.
A kutatást a Budapest Bank megbízásából az NRC végezte májusban, a 18 és 75 év közötti internetezők körében, ezer fős mintán. Az online kérdőíves felmérést többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel végezték az NRC NetPanel kutatási panelje segítségével. A reprezentatív kutatást hatodik éve készítette el a Budapest Bank. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elboronáljuk – A nap videója
De nem is akárhogyan! Fantasztikus ötlet – emberi kreativitás, AI-segítség…
Tovább olvasom >Quadratisch, demokratisch, gut – A nap képe
Menj szavazni – üzeni egy demokratikus csokoládé. Hétfő reggel már…
Tovább olvasom >