Budapest – Shanghai 0 km
2000 négyzetméteren közel 60 kiállító képviselte Kína Fujian (Fucsien) tartományát a 2011 december 6-8. között megrendezett kiállításon az AsiaCenter nyugati szárnyában. Újdonságnak számított, hogy kínai élelmiszergyártó vállalatok is bemutatkoztak az 5. Kínai Márkák Üzleti Fórumán a CBTC-ben. A 12 élelmiszeripari kiállító főként konzerv, fagyasztott és szárított termékeket vonultatott fel.
2003-ban nyitotta meg kapuit az AsiaCenter, azzal a céllal, hogy a Távol-Keletről Európába érkező üzleti vállalkozások kereskedelmi központja legyen. Bár sokan akkor még a fedett kínai piac kategóriába sorolták, mára, a tudatos és következetes márkaépítésnek köszönhetően leküzdötte az előitéleteket és a magyar-kínai üzleti kapcsolatok egyik jelentős hídfőállása lett. Az épület keleti szárnyában több, mint 500 bérlő kínálja portékáját, 12 nemzetet képviselve. A boltok főként a divat, ruházat, kiegészítők termékkört képviselik, de megtalálható a háztartási, lakásfelszerelés, játék, elektronika, parfüm, édesség és ital árucikkek színes kavalkádja is a polcokon.
– 2011 júniusában kezdte meg működését a CBCT (China Business Trade Center) a nyugati szárny első emeletén. Célunk, hogy mind a 3 emeletet a kínai üzleti partnerek, a magyar és a régiós potenciális üzletfelek találkozásának szolgálatába állítsuk – mondja lapunknak Soós Eszter, az AsiaCenter üzletfejlesztési igazgatója, aki több, mint ötven alkalommal járt már személyesen is Kínában.
A szakember tapasztalata szerint a kínai kormányzat és az egyes tartományok is jelentősen támogatják minőségi gyártóik Európai terjeszkedését, de a kölcsönösség alapján nyitottak az innen érkező termékek befogadására is. A CBTC helyi irodát működtet Pekingben és Shanghaiban, a hazai csapatot pedig 2 kínai származású, de már hazánkban tanult kolléga is erősíti. A keresleti és a kínálati oldalon is számos iparág vonul fel, az építőipartól a megújuló energián át a textiliparig, ami sokoldalú felkészültséget igényel a CBTC csapatától. Szolgáltatásaik között megtalálható az az üzleti támogató csomag, amely a teljes adminisztrációt, utazási és vállalkozásindítási feladatokat elősegíti. Operatívan segítő cégeket is rendszeresen bevonnak a befektetések megvalósulása érdekében, így például a kiállítás keretében december 7-én üzleti reggelit szerveztek a kiállító vállalatok képviselői és a magyar gazdasági élet jelentős szereplőinek bevonásával az elektronika, autóalkatrész, megújuló energia, építőipar vonatkozásában. A helyszínen a CBTC munkatársai mellett képzett tolmácsok is segítik az üzletember-találkozókat.
Az élelmiszeres szekció legnépszerűbb eseménye a Wang mester étterme által biztosított főzőshow és kóstoló volt, ahol a kiállított termékek felhasználásával eredeti kínai fogásokat készítettek és kínáltak az érdeklődők számára. A konyhapult mellett felállított érintőképernyős kommunikátoron pedig a receptek között válogathattak és a kiválasztottakat ki is nyomtathatták a látogatók.
Régiós szerepvállalás
– Budapest 800 kilométeres rádiuszát értjük a szorosan vett régió alatt, erről a területről érkeznek ugyanis rendezvényeink látogatói, főként hazánkból, de 15 százalékban a környező országokból is – hangsúlyozza Soós Eszter. A kiállítókat buszos túrákon megismertetik a gazdasági környezettel, a kereskedelmi infrastruktúrával is. A rendezvény után a kiállítás továbbra is látogatható, hiszen a termékek, katalógusok a helyszínen maradnak, illetve néhány erre szakosodott vállalkozás ellátja a kiállítók képviseletét hazautazásuk után is. A következő kiállításra 2012 májusában kerül sor, ekkor érkezik majd meg az új kiállítói kör anyaga.
A CBTC új szolgáltatása a Trade Service, az a Shanghaiból származó immár nemzetközivé vált közvetítői kereskedelmi gyakorlat, amelynek során adatlapokon rögzítik az egyes országokban felmerülő üzleti igényeket, majd megpróbálják megtalálni a megfelelő terméket, szolgáltatást a másik oldalon és a potenciális üzletfeleket összehozzák egymással.
Az 5. Kínai Márkák Üzleti Fóruma sikerét az is mutatja, hogy a kiállítás 2 szakmai napja alatt több, mint 100 üzleti tárgyalást folytattak, az üzleti kapcsolatok különböző fázisáig jutottak, az ismerkedésen túl komoly ártárgyalásokat folytattak, sőt egyes esetekben konkrét megrendelések születtek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
AI a vezetésben: több mint automatizálás, a munka támogatása
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása az üzleti életben már nemcsak…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >Bioélelmiszerek a közétkeztetésben? Jön a 34. Biokultúra Nap!
A Magyar Biokultúra Szövetség immár 34. alkalommal rendezi meg a…
Tovább olvasom >