Búcsú a Temutól? Az EU Támogatja a kínai e-kereskedelmi kiskapu bezárását
Németország támogatja az Európai Unió javaslatát, amely célja a kínai e-kereskedők, mint a Temu és a Shein térnyerését elősegítő vámmentességi szabályok szigorítása. Jelenleg az EU-ba érkező, 150 euró alatti értékű csomagok vámmentességet élveznek, ami jelentős előnyt biztosít ezeknek a platformoknak az olcsóbb termékeik értékesítésében. A német pénzügyminisztérium is támogatja a 150 eurós vámmentességi küszöb eltörlését, ami segítené a vámhatóságok munkáját és csökkentené az alacsony értékű csomagok túlzott beáramlását.
A kínai vállalatok viszont azt állítják, hogy sikerük inkább rugalmas ellátási láncokra és a keresletvezérelt üzleti modellre vezethető vissza, és hangsúlyozzák, hogy minden releváns szabályt betartanak. Ezzel szemben a legnagyobb német kiskereskedelmi szövetség, a Handelsverband Deutschland (HDE) szerint a jelenlegi szabályozás a kisebb csomagok beérkezésének növekedését ösztönözte, amelyeket a vámhatóságok nem tudnak megfelelően ellenőrizni.
Az Európai Bizottság adatai szerint tavaly közel kétmilliárd, 150 eurónál olcsóbb csomag érkezett az unióba, ami jelentős kihívást jelent a vámhatóságok számára. A javaslat, amely a kiskapu bezárását célozza, már elnyerte az Európai Parlament előzetes jóváhagyását, és a jövőbeni uniós törvényhozás is foglalkozni fog ezzel a kérdéssel.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >