Bronz: Pöttyös Raktár (FrieslandCampina) – Nincs szükséged Fortunára, CSAK RAJTAD MÚLIK!
Fiatalos dinamizmussal és meghökkentő ajándékokkal hívta fel magára a fogyasztók és kereskedők figyelmét a Pöttyös Túró Rudi 2008. március 17. és május 31. között. A Pöttyös csomagolás ugyanis fizetőeszközzé vált, és a Pöttyös Raktár több mint 8 000 darab, közel 80 féle őrült ajándékához nyitott utat, az alsónadrágtól a laptopig.A fogyasztókat sikeresen aktivizálta az integrált kommunikáció, ami a klasszikus orgánumok mellett – tv, sajtó, PR – bőségesen használt online-eszközöket, így vírus- és gerillamarketinget is. Reklámfilmeket sugároztak a tv-csatornákon keresztül, de az internetre is készítettek több, továbbküldésre alkalmas filmet, így például az egyik legsikeresebbet is, amely a Lada csodálatos átalakulásáról szólt a Totalcar műsorvezetőinek főszereplésével.
A mechanizmus egyszerű, ugyanakkor újszerű volt, a fogyasztóknak gyűjteni kellett a promóciós Pöttyös csomagolásokat, amit a kék nyitószalagról és a termék külsejére nyomott kódról lehetett felismerni. A promóciós kódok internetes aktiválása után lehetőség nyílt az aktuális raktárlistából való válogatásra, vásárlásra vagy licitálásra. A fődíjra, az Audi A3 Cabrioletra 118-an gyűjtögettek, végül 47 995 pöttyért talált gazdára. A Lada 220 licitáló közül a legtöbbet, 25 500 pöttyöt ajánló fogyasztóé lett, a Vespa robogó pedig 25 560 pöttyért talált gazdára. A negyedik legnépszerűbb ajándéknak a szalkai üzemlátogatás bizonyult, 8 760 pöttyöt adtak érte. Mindez a szokásos promócióktól eltérően egy mély és kézzelfogható márkaélményt nyújtott a fogyasztónak és vásárlóknak egyaránt.
Külön ki kell emelni a sikertényezők közül a nagyon erős bolti jelenlétet, ami számos instore eszköz – többek közt hűtő- és plexi display-matrica, tálcaelőlap, bevásárlókocsi-reklám, függőleges kommunikáció, szórólap – felhasználásával valósult meg.
Az elismerést, a hozzá tartozó díjakkal Szutor Szilvia, a Friesland Hungária Zrt. Brand Managere vette át.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >