Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ arra az Egyesült Királyságban, hogy zabitalait ezentúl 100%-ban brit termesztésű zabból készítse.
A cég közvetlenül brit gazdáktól kívánja beszerezni az alapanyagot, ezzel erősítve a helyi mezőgazdaságot és csökkentve az élelmiszer-szállítás ökológiai lábnyomát.
A beruházás az Alpro által a ketteringi gyártóüzemben korábban eszközölt 41 millió fontos fejlesztésre épít, ahol energiahatékonyabb berendezések, valamint a vízfelhasználást és a CO₂-kibocsátást csökkentő technológiák kerültek telepítésre.
Az Egyesült Királyságban egyre népszerűbbek a zabitalok – a Danone szerint idén már a növényi italok eladásainak kétötödét teszik ki. A szigetországban naponta félmillió liter zabital fogy, ennek ellenére ezeknek csupán 1%-a készül garantáltan brit zabból. Az új beszerzési modell szerint a zab túlnyomó része 130 km-es körzeten belülről, a Navara Oat Mill malom környékéről érkezik.
Jon Ruberry, a Danone UK & Ireland növényi kategóriáért felelős igazgatója úgy látja, hogy a vásárlók – különösen a flexitáriánus étrendet követők – egyre inkább keresik az egészséges, növényi alapú termékeket. Mivel a zabitalok iránti kereslet stabilan növekszik, a vállalat erre helyi alapanyaggal és új, tápláló receptúrával válaszol.
Az Alpro új zabitala „original” és „no sugars” változatban is elérhető. Az ital természetesen alacsony telített zsírtartalommal bír, rostban gazdag, valamint kalciummal, jóddal, D2- és B2-vitaminnal dúsított.
Kapcsolódó cikkeink
Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >