Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken: a holland sörgyártó kisebbségi részesedést vásárolt a brit növényi alapú energiaital-márkában, a Tenzingben.
A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra, de az ügylet célja egyértelmű: a Heineken pozíciót kíván kiépíteni a gyorsan növekvő energiaital-piacon – írja a Just Drinks.
A Tenzinget 2016-ban alapította Huib Van Bockel, a Red Bull korábbi marketingvezetője, aki a vállalatot természetes összetevőkre, fenntarthatóságra és közösségépítésre alapozta. Van Bockel elmondása szerint több nemzetközi érdeklődő közül választották a Heinekent partnerként azért, mert osztoznak a márka alapértékeiben: hisznek a kézművességben, a természetes alapanyagokban és a merész ötletekben. Az alapító közölte, hogy a Tenzing függetlenül működik tovább változatlan csapattal, csak egy tapasztaltabb partner támogatásával.
A Tenzing termékei jelenleg az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Svájcban és Ausztráliában kaphatók. A márka neve – az energiaitalok természetes eredetét és célját szimbolizálva – egyébként Tenzing Norgayra, a legendás serpára utal, aki Edmund Hillaryvel együtt elsőként mászta meg a Mount Everestet.
A Heineken az elmúlt években fokozatosan bővítette portfólióját alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italokkal, valamint RTD-termékekkel. A cég korábban kisebbségi részesedést vásárolt a holland Stëlz és a brit Served márkában is. (Utóbbit Ellie Goulding énekesnő társalapítóként jegyzi.)
Kapcsolódó cikkeink
Új szabályok az energiaitalok értékesítésében: gyerekeknek tilos, felnőtteknek biztonságos marad
Április végétől új szabályozás lépett életbe Magyarországon az energiaitalok értékesítésével…
Tovább olvasom >Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >A spanyol kormány kitiltja az ultrafeldolgozott élelmiszereket és energiaitalokat az iskolákból
A spanyol kormány kitiltja az ultrafeldolgozott élelmiszereket és energiaitalokat az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség az árréscsökkentés kivezetését javasolja
Az árréscsökkentés kivezetését javasolja az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ); a…
Tovább olvasom >Május második felében dől el, marad-e az árréscsökkentés
Amikor a kormány bevezette az árréscsökkentést, úgy döntött, hogy május…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >