Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken: a holland sörgyártó kisebbségi részesedést vásárolt a brit növényi alapú energiaital-márkában, a Tenzingben.
A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra, de az ügylet célja egyértelmű: a Heineken pozíciót kíván kiépíteni a gyorsan növekvő energiaital-piacon – írja a Just Drinks.
A Tenzinget 2016-ban alapította Huib Van Bockel, a Red Bull korábbi marketingvezetője, aki a vállalatot természetes összetevőkre, fenntarthatóságra és közösségépítésre alapozta. Van Bockel elmondása szerint több nemzetközi érdeklődő közül választották a Heinekent partnerként azért, mert osztoznak a márka alapértékeiben: hisznek a kézművességben, a természetes alapanyagokban és a merész ötletekben. Az alapító közölte, hogy a Tenzing függetlenül működik tovább változatlan csapattal, csak egy tapasztaltabb partner támogatásával.
A Tenzing termékei jelenleg az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Svájcban és Ausztráliában kaphatók. A márka neve – az energiaitalok természetes eredetét és célját szimbolizálva – egyébként Tenzing Norgayra, a legendás serpára utal, aki Edmund Hillaryvel együtt elsőként mászta meg a Mount Everestet.
A Heineken az elmúlt években fokozatosan bővítette portfólióját alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italokkal, valamint RTD-termékekkel. A cég korábban kisebbségi részesedést vásárolt a holland Stëlz és a brit Served márkában is. (Utóbbit Ellie Goulding énekesnő társalapítóként jegyzi.)
Kapcsolódó cikkeink
130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >Burn Narancs
A tűz megszelídítése megváltoztatta az emberiséget, és kiemelt minket a…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >Egyre erősebb ellenszélben a magyar gazdaság
Hiába az élénkülő fogyasztás, a kedvezőtlen külső környezet miatt a…
Tovább olvasom >Meddig várhatnak még ki a nagyvállalatok a beruházásokkal?
Fél éve stagnál a nagyvállalatok beruházási hajlandósága – derült ki…
Tovább olvasom >