Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken: a holland sörgyártó kisebbségi részesedést vásárolt a brit növényi alapú energiaital-márkában, a Tenzingben.
A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra, de az ügylet célja egyértelmű: a Heineken pozíciót kíván kiépíteni a gyorsan növekvő energiaital-piacon – írja a Just Drinks.
A Tenzinget 2016-ban alapította Huib Van Bockel, a Red Bull korábbi marketingvezetője, aki a vállalatot természetes összetevőkre, fenntarthatóságra és közösségépítésre alapozta. Van Bockel elmondása szerint több nemzetközi érdeklődő közül választották a Heinekent partnerként azért, mert osztoznak a márka alapértékeiben: hisznek a kézművességben, a természetes alapanyagokban és a merész ötletekben. Az alapító közölte, hogy a Tenzing függetlenül működik tovább változatlan csapattal, csak egy tapasztaltabb partner támogatásával.
A Tenzing termékei jelenleg az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Svájcban és Ausztráliában kaphatók. A márka neve – az energiaitalok természetes eredetét és célját szimbolizálva – egyébként Tenzing Norgayra, a legendás serpára utal, aki Edmund Hillaryvel együtt elsőként mászta meg a Mount Everestet.
A Heineken az elmúlt években fokozatosan bővítette portfólióját alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italokkal, valamint RTD-termékekkel. A cég korábban kisebbségi részesedést vásárolt a holland Stëlz és a brit Served márkában is. (Utóbbit Ellie Goulding énekesnő társalapítóként jegyzi.)
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >Burn Narancs
A tűz megszelídítése megváltoztatta az emberiséget, és kiemelt minket a…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >