BRAU Beviale-italvásár Nürnbergben
A sör és alkoholmentes italok piacának egyik legfontosabb európai szakvására, a BRAU Beviale idén november 12–14. között több mint 34 ezer szakembert vár Nürnbergbe. Az évente sorra kerülő szakmai találkozón aktuális érdekességeket mutatnak be az italok nyersanyagaival kapcsolatban – feldolgozásuk technológiájáról, a logisztikáról, a marketingről. – Ráadásként a látogatók megismerhetik egy szokatlan vásárkoncepció karizmáját és hatását az érzelmekre – tájékoztatja a Trade Magazint Petra Trommer, a BRAU Beviale sajtófőnöke.
Rámutatott az ágazatban érzékelhető bizonytalanság okaira.
– Még nem látható, hogy az összes fontos mezőgazdasági alapanyag masszív áremelkedése következtében hogyan változik az italfogyasztás Európában középtávon. Igaz, hogy az emberek enni és inni mindig fognak, de kérdés, hogy mit és mennyit. Biztosnak látszik azonban, hogy az európai fogyasztók élelmiszer- és italvásárlása nem maradhat az eddigi szinten.
Hozzátette, hogy az USA-ban egy átlagos háztartás jövedelmének mindössze 7 százalékát költik otthon fogyasztott élelmiszerre. Ugyanakkor magas a fogyasztás aránya étteremben, gyorsétteremben és kávézóban. Számít az is, hogy Európában drágább az élelmiszer, mint az USA-ban. A különbség oka, hogy földrészünkön magasabbak az adók, az illetékek és a bérek.
A fogyasztók például Görögországban jövedelmük 23, Olaszországban és Nagy-Britanniában 17-17, Németországban 15 százalékát adják ki otthon elfogyasztott enni- és innivalóra.
Ennél jóval magasabb az arány Közép- és Kelet-Európa országaiban. Így Lettországban a háztartások jövedelmük 24, Oroszországban 37 százalékát fordítják élelmiszerre. Magyarországon az utóbbi években 30 százaléknál kisebb lett a mutató.
A fejlődő országokban azonban a háztartások kénytelenek jövedelmükből 60–80 százalékot is ételre, italra kiadni.
Petra Trommer hangsúlyozta: hosszú távon a söripar és a többi italgyártó vállalat célja, hogy a tudomány támogatásával, a technológia fejlesztésével kifejlesztett termékekre vagy csomagolásukra rá tudjon nyomtatni bármilyen egészségmegőrzési célt. Például „csökkenti a … kockázatát” vagy „elősegíti a … működését”.
A nürnbergi vásár magyarországi képviselője, Némethy Márta tájékoztatása szerint 1400-nál több kiállító jelentkezett a BRAU Bevialéra, jó egyharmaduk Németországon kívülről. A kiállítás területe a tavalyi 80 ezerről 81 ezer négyzetméterre növekszik idén.
B. E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >