Brau Beviale 2010: Nürnberg párbeszédet kezdeményez
November 10 és 12. között Nürnbergben, az év legfontosabb Brau Beviale vásári rendezvényén találkoznak az európai italipar képviselői.
Tavaly véget ért az a bámulatos európai gazdasági fellendülés, amely több mint két évtizeden keresztül Közép- és Kelet-Európában a nemzetgazdaságok növekvő mutatóit eredményezte. Majdnem 20 éven keresztül Európában a sör- és italfogyasztás is növekedést mutatott. Az összességében pozitív fejlődés azonban a közép- és kelet-európai fogyasztók példátlan felfutásának volt köszönhető, miközben Nyugat-Európa több piacán az italértékesítés csökkenő trendet mutatott. 2009-ben azonban az összes piac nyomás alá került. A Canadean brit piackutatói szerint az olló újra kinyílik Nyugat-Európa és Közép- ill. Kelet-Európa közt. Közép- és Kelet-Európában már ebben az évben újra növekedni fognak az italértékesítés mutatói, és 2011-ben jelentős javulás várható. Ami a sörértékesítést illeti, a Canadean ezeken a piacokon 2010-ben 0,1 százalékos növekedést, 2011-ben pedig 2010-hez viszonyítva 1,6 százalékos növekedést jósol. Az alkoholmentes italok esetében a fejlődés még erőteljesebb lesz.
Az eladások volumene az alábbi rangsor szerint alakulhat: Oroszország, Németország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Spanyolország, Ukrajna, Hollandia, Csehország, Románia és Belgium. Az EU-n belül Lengyelország és Románia a jövő reménységei, márcsak a piacok mérete miatt is.
Az italgyártóknak szembesülniük kell a csökkenő fogyasztással, a nagyobb árengedmények és a csomagolások változatossága iránti igénnyel, továbbá az erősödő költségnyomással. Nagy hatást gyakorol a nyilvánosságra az energia- és vízmegtakarítás kérdése is, mely a környezetvédelmet is szolgálja. Jelenleg egy liter sör előállításához több mint 4,5 liter víz szükséges. A víz és energia együtt kiteszi a vállalat költségeinek 5 százalékát.
Ezzel szóba hoztuk a Brau Beviale fontos témaköreit. Olyan újító ötleteket, hogy hogyan optimalizálható az üzemi energia- és vízfogyasztás, a vásári események központjában lévő „Energia & Víz“ tematikus pavilon nyújt, melynek szervezői a NürnbergMesse és a müncheni Műszaki Egyetemhez tartozó Competence Pool Weihenstephan (CPW).
A csomagolásra vonatkozó téma is provokatív. A csomagolóanyagokkal kapcsolatos olyan ökológiai aspektusok is, mint az erőforrás-felhasználás, emissziók vagy hulladékok beszédtémák italgyártók és beszállítók közt. A megfelelő sikerekhez hozzájárultak a szoros verseny és a törvényes intézkedések, de maga a sör- és italipar erőfeszítései is. Az újításra való törekvések célozzák a csomagolások számának csökkentését vagy a csomagolások kiküszöbölését, valamint az erőforrások kímélését és a könnyebb újrahasznosítást. Most fontos új és optimalizált megoldásokat találni, melyek a megváltozott feltételek között számos igényt elégítenek ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >