Brau Beviale 2010: Nürnberg párbeszédet kezdeményez
November 10 és 12. között Nürnbergben, az év legfontosabb Brau Beviale vásári rendezvényén találkoznak az európai italipar képviselői.
Tavaly véget ért az a bámulatos európai gazdasági fellendülés, amely több mint két évtizeden keresztül Közép- és Kelet-Európában a nemzetgazdaságok növekvő mutatóit eredményezte. Majdnem 20 éven keresztül Európában a sör- és italfogyasztás is növekedést mutatott. Az összességében pozitív fejlődés azonban a közép- és kelet-európai fogyasztók példátlan felfutásának volt köszönhető, miközben Nyugat-Európa több piacán az italértékesítés csökkenő trendet mutatott. 2009-ben azonban az összes piac nyomás alá került. A Canadean brit piackutatói szerint az olló újra kinyílik Nyugat-Európa és Közép- ill. Kelet-Európa közt. Közép- és Kelet-Európában már ebben az évben újra növekedni fognak az italértékesítés mutatói, és 2011-ben jelentős javulás várható. Ami a sörértékesítést illeti, a Canadean ezeken a piacokon 2010-ben 0,1 százalékos növekedést, 2011-ben pedig 2010-hez viszonyítva 1,6 százalékos növekedést jósol. Az alkoholmentes italok esetében a fejlődés még erőteljesebb lesz.
Az eladások volumene az alábbi rangsor szerint alakulhat: Oroszország, Németország, Nagy-Britannia, Lengyelország, Spanyolország, Ukrajna, Hollandia, Csehország, Románia és Belgium. Az EU-n belül Lengyelország és Románia a jövő reménységei, márcsak a piacok mérete miatt is.
Az italgyártóknak szembesülniük kell a csökkenő fogyasztással, a nagyobb árengedmények és a csomagolások változatossága iránti igénnyel, továbbá az erősödő költségnyomással. Nagy hatást gyakorol a nyilvánosságra az energia- és vízmegtakarítás kérdése is, mely a környezetvédelmet is szolgálja. Jelenleg egy liter sör előállításához több mint 4,5 liter víz szükséges. A víz és energia együtt kiteszi a vállalat költségeinek 5 százalékát.
Ezzel szóba hoztuk a Brau Beviale fontos témaköreit. Olyan újító ötleteket, hogy hogyan optimalizálható az üzemi energia- és vízfogyasztás, a vásári események központjában lévő „Energia & Víz“ tematikus pavilon nyújt, melynek szervezői a NürnbergMesse és a müncheni Műszaki Egyetemhez tartozó Competence Pool Weihenstephan (CPW).
A csomagolásra vonatkozó téma is provokatív. A csomagolóanyagokkal kapcsolatos olyan ökológiai aspektusok is, mint az erőforrás-felhasználás, emissziók vagy hulladékok beszédtémák italgyártók és beszállítók közt. A megfelelő sikerekhez hozzájárultak a szoros verseny és a törvényes intézkedések, de maga a sör- és italipar erőfeszítései is. Az újításra való törekvések célozzák a csomagolások számának csökkentését vagy a csomagolások kiküszöbölését, valamint az erőforrások kímélését és a könnyebb újrahasznosítást. Most fontos új és optimalizált megoldásokat találni, melyek a megváltozott feltételek között számos igényt elégítenek ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >