Brau Beviale 2010: európai italgyártók vezető szakvására
Az italgyártás alapanyagainál, technológiájánál, továbbá a logisztika és marketing területén jelentkező új trendekkel ismerkedhetnek meg idén a Brau Beviale látogatói november 10–12. között, Nürnbergben. A rendezvényről Prágában tartottak nemzetközi sajtótájékoztatót.Az ital az egyik leginnovatívabb termékcsoport az élelmiszer-kereskedelemben. Itt mindig történik valami a fogyasztás ösztönzése, az eladás növelése érdekében – állapította meg bevezetőjében Petra Trommer sajtófőnök. – A legutóbbi Brau Beviale óta eltelt két év alatt sok újdonság jelent meg a piacon. Ennek keresztmetszetét láthatja a várhatóan mintegy 34 ezer szakmai látogató három nap alatt. Az eddigi jelentkezések alapján 1 400 kiállítóra számítunk Nürnbergben – fogalmazott a sajtófőnök.
– Középpontban az italgyártás, -töltés és -csomagolás teljes technológiája áll az idei vásáron, a gépekkel és berendezésekkel együtt – hangsúlyozta Roland Kast, a Messe Nürnberg projekt vezetője. – Azonkívül sokakat érdekelhet az üzemek és laboratóriumok műszaki felszereltsége, valamint az energiatechnikai berendezések. Az említett szakterületeket képviseli majd a kiállítók mintegy fele.
A logisztika terén a haszonjárműgyártás vezető európai vállalatai az italszállítás és -értékesítés új, testre szabható megoldásait prezentálják.
Ami a kereskedelmet illeti: a „torok-részesedésért” folyó verseny első fázisa, hogy minél több ember oltsa szomját csapvíz helyett „csomagolt itallal”. A fejlett piacokon, Nyugat-Európa mellett Észak-Amerikában és Ausztráliában a lakosság folyadékszükségletének átlag 68 százalékát fedezi csomagolt itallal.
Az arány csak 22 százalék a fejlődő piacokon, például Kelet-Európában és Latin-Amerikában. A kevésbé fejlett régiókban, mint Ázsiában, Közép-Keleten és Afrikában a mutató 10 százalék körül mozog, az Euromonitor International felmérése szerint.
Új koncepciók eladásösztönzésre
– A piac telítettsége, különösen Nyugat-Európában találékonnyá teszi az érintetteket – állapította meg Roland Kast. – A vásár marketingrészében a kiállítók számos új koncepciót mutatnak be a reklámozással és eladásösztönzéssel kapcsolatban.
Az italra szakosodott Canadean brit piackutató cég adatait idézte Rolf Keller, a Nürnberg Messe szekcióvezetője. Hazánk és szomszédaink kedvező kilátásairól kijelentette:
– Közép- és Kelet-Európában a recesszió kevésbé sújtotta az italok piacát, mint Nyugaton. Keleten ugyanis csak átmenetileg estek vissza az eladások, és számos országban már idén növekedni fognak.
„Idd magad szépre és fittre”
A nürnbergi vásárszervezők a cseh főváros híres Óváros tere közelében lévő, szecessziós Pariz szálloda konferenciatermébe invitáltak tizenegy ország 28 újságíróját. A Brau Beviale szakmai tanácsadója, Gert Erhardt arra hívta fel a figyelmet, hogy az italok versenyében is termékelőnyök révén lehet növelni a piaci részesedést:
– Idd magad szépre, fittre és egészségesre. Ez a sikeres gyártók jelszava. A funkcionális, továbbá a többletértékekkel rendelkező italok eladása nőtt legjobban az utóbbi öt évben – állapította meg a szakértő. – Ballasztanyagok, ásványok, vitaminok, antioxidánsok, növényi kivonatok gazdagítják korunk szomjoltó italait.
Gyümölcstartalmú energiaital és vizek vitaminnal
Példaként említette az energiaitalokat. Most különösen trendi a magas gyümölcstartalmú energiaital. A gyártók általában természetes koffeint használnak, amelynek forrása a guarana.
– Világszerte évente mintegy 3,3 milliárd liter energiaitalt isznak meg a fogyasztók – mutatott rá Gert Erhardt. – Energiaitalból hét év alatt 2 milliárd literrel emelkedett a fogyasztás, és 2013-ig további 1 milliárd liter növekedés jelezhető előre.
A tíz legnagyobb piac közé tartozik Európából Németország, Nagy-Britannia, Lengyelország és Spanyolország.
A vizeket, az eladásösztönzés érdekében, adalékanyagok gazdagítják. Leggyakrabban vitaminokkal, ásványokkal vagy oxigénnel növelik a vizek márkaértékét. Jelenleg az adalékkal dúsított víz 83 százalékát három országban fogyasztják: USA, Németország és Japán, de világszerte gyors növekedést prognosztizál az italra szakosodott Canadean brit piackutató cég.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >