Brau Beviale 2010: európai italgyártók vezető szakvására
Az italgyártás alapanyagainál, technológiájánál, továbbá a logisztika és marketing területén jelentkező új trendekkel ismerkedhetnek meg idén a Brau Beviale látogatói november 10–12. között, Nürnbergben. A rendezvényről Prágában tartottak nemzetközi sajtótájékoztatót.Az ital az egyik leginnovatívabb termékcsoport az élelmiszer-kereskedelemben. Itt mindig történik valami a fogyasztás ösztönzése, az eladás növelése érdekében – állapította meg bevezetőjében Petra Trommer sajtófőnök. – A legutóbbi Brau Beviale óta eltelt két év alatt sok újdonság jelent meg a piacon. Ennek keresztmetszetét láthatja a várhatóan mintegy 34 ezer szakmai látogató három nap alatt. Az eddigi jelentkezések alapján 1 400 kiállítóra számítunk Nürnbergben – fogalmazott a sajtófőnök.
– Középpontban az italgyártás, -töltés és -csomagolás teljes technológiája áll az idei vásáron, a gépekkel és berendezésekkel együtt – hangsúlyozta Roland Kast, a Messe Nürnberg projekt vezetője. – Azonkívül sokakat érdekelhet az üzemek és laboratóriumok műszaki felszereltsége, valamint az energiatechnikai berendezések. Az említett szakterületeket képviseli majd a kiállítók mintegy fele.
A logisztika terén a haszonjárműgyártás vezető európai vállalatai az italszállítás és -értékesítés új, testre szabható megoldásait prezentálják.
Ami a kereskedelmet illeti: a „torok-részesedésért” folyó verseny első fázisa, hogy minél több ember oltsa szomját csapvíz helyett „csomagolt itallal”. A fejlett piacokon, Nyugat-Európa mellett Észak-Amerikában és Ausztráliában a lakosság folyadékszükségletének átlag 68 százalékát fedezi csomagolt itallal.
Az arány csak 22 százalék a fejlődő piacokon, például Kelet-Európában és Latin-Amerikában. A kevésbé fejlett régiókban, mint Ázsiában, Közép-Keleten és Afrikában a mutató 10 százalék körül mozog, az Euromonitor International felmérése szerint.
Új koncepciók eladásösztönzésre
– A piac telítettsége, különösen Nyugat-Európában találékonnyá teszi az érintetteket – állapította meg Roland Kast. – A vásár marketingrészében a kiállítók számos új koncepciót mutatnak be a reklámozással és eladásösztönzéssel kapcsolatban.
Az italra szakosodott Canadean brit piackutató cég adatait idézte Rolf Keller, a Nürnberg Messe szekcióvezetője. Hazánk és szomszédaink kedvező kilátásairól kijelentette:
– Közép- és Kelet-Európában a recesszió kevésbé sújtotta az italok piacát, mint Nyugaton. Keleten ugyanis csak átmenetileg estek vissza az eladások, és számos országban már idén növekedni fognak.
„Idd magad szépre és fittre”
A nürnbergi vásárszervezők a cseh főváros híres Óváros tere közelében lévő, szecessziós Pariz szálloda konferenciatermébe invitáltak tizenegy ország 28 újságíróját. A Brau Beviale szakmai tanácsadója, Gert Erhardt arra hívta fel a figyelmet, hogy az italok versenyében is termékelőnyök révén lehet növelni a piaci részesedést:
– Idd magad szépre, fittre és egészségesre. Ez a sikeres gyártók jelszava. A funkcionális, továbbá a többletértékekkel rendelkező italok eladása nőtt legjobban az utóbbi öt évben – állapította meg a szakértő. – Ballasztanyagok, ásványok, vitaminok, antioxidánsok, növényi kivonatok gazdagítják korunk szomjoltó italait.
Gyümölcstartalmú energiaital és vizek vitaminnal
Példaként említette az energiaitalokat. Most különösen trendi a magas gyümölcstartalmú energiaital. A gyártók általában természetes koffeint használnak, amelynek forrása a guarana.
– Világszerte évente mintegy 3,3 milliárd liter energiaitalt isznak meg a fogyasztók – mutatott rá Gert Erhardt. – Energiaitalból hét év alatt 2 milliárd literrel emelkedett a fogyasztás, és 2013-ig további 1 milliárd liter növekedés jelezhető előre.
A tíz legnagyobb piac közé tartozik Európából Németország, Nagy-Britannia, Lengyelország és Spanyolország.
A vizeket, az eladásösztönzés érdekében, adalékanyagok gazdagítják. Leggyakrabban vitaminokkal, ásványokkal vagy oxigénnel növelik a vizek márkaértékét. Jelenleg az adalékkal dúsított víz 83 százalékát három országban fogyasztják: USA, Németország és Japán, de világszerte gyors növekedést prognosztizál az italra szakosodott Canadean brit piackutató cég.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >