Brand Finance: a török Migros Ticaret Európa legerősebb élelmiszer-kereskedelmi márkája
A Brand Finance és az ESM: European Supermarket Magazine Európa legerősebb élelmiszer-kereskedőit rangsorolta és legelső jelentésében a török Migros Ticaret-et találta a legjobbnak.
Az Európa élelmiszer-kiskereskedőit a Brand Strength Index (BSI), azaz az márkaerősség index alapján sorba állító jelentés az ESM European Grocery Report kiadványának leutóbbi kiadásában jelent meg.
Az egyes kiskereskedők BSI-pontszámának meghatározásához a Brand Finance a márkák teljesítményének a versenytársakéhoz viszonyított hatékonyságát bizonyos nem kézzelfogható mérőszámok tekintetében vizsgálja. A márka erejét az ISO 20671 szabványnak megfelelő eljárás keretében értékeli figyelemmel a marketingbefektetésekre, az érintettek hozzájárulásának arányosságára és ezek üzleti teljesítményre gyakorolt hatására. A felhasznált adatok a Brand Finance saját piackutatási programjából és nyilvánosan elérhető forrásokból származnak.
Minden egyes márkához egy márkaerősség-index (BSI) pontszámot rendelnek 100-as skálán, amelyet a márkaérték számításakor is figyelembe vesznek. A pontszám alapján minden egyes márka egy AAA+-ig terjedő márkaminősítést kap, a hitelminősítéshez hasonló formában.
Az élen a Migros Ticaret végzett
Az élen a Törökországban több mint 3500 üzletet üzemeltető, isztambuli székhelyű Migros Ticaret végzett 90,1 BSI pontszámmal, AAA+ minősítéssel, 9,0 hűségpontszámmal és 9,8 reputációs pontszámmal.
A második helyen a svéd ICA kiskereskedő 86,3 BSI pontszámot ért el, épp csak, hogy megelőzve a harmadik helyen álló holland Albert Heijnt a maga 86,1 BSI pontszámával.
A 10 legerősebb európai élelmiszer-kiskereskedő
- Migros Ticaret (Törökország) BSI index: 90.1
2. ICA (Svédország) BSI index: 86.3
3. Albert Heijn (Hollandia) BSI index: 86.1
4. Jumbo (Hollandia) BSI index: 84.1
5. Tesco (Egyesült Királyság) BSI index: 83.9
6. E. Leclerc (Franciaország) BSI index: 83.7
7. REWE (Németország) BSI index: 83.5
8. Mercadona (Spanyolország) BSI index: 83.4
9. Edeka (Németország) BSI index: 82.7
10. Kaufland (Németország) BSI index: 82.4
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >