Brand Finance: a török Migros Ticaret Európa legerősebb élelmiszer-kereskedelmi márkája
A Brand Finance és az ESM: European Supermarket Magazine Európa legerősebb élelmiszer-kereskedőit rangsorolta és legelső jelentésében a török Migros Ticaret-et találta a legjobbnak.
Az Európa élelmiszer-kiskereskedőit a Brand Strength Index (BSI), azaz az márkaerősség index alapján sorba állító jelentés az ESM European Grocery Report kiadványának leutóbbi kiadásában jelent meg.
Az egyes kiskereskedők BSI-pontszámának meghatározásához a Brand Finance a márkák teljesítményének a versenytársakéhoz viszonyított hatékonyságát bizonyos nem kézzelfogható mérőszámok tekintetében vizsgálja. A márka erejét az ISO 20671 szabványnak megfelelő eljárás keretében értékeli figyelemmel a marketingbefektetésekre, az érintettek hozzájárulásának arányosságára és ezek üzleti teljesítményre gyakorolt hatására. A felhasznált adatok a Brand Finance saját piackutatási programjából és nyilvánosan elérhető forrásokból származnak.
Minden egyes márkához egy márkaerősség-index (BSI) pontszámot rendelnek 100-as skálán, amelyet a márkaérték számításakor is figyelembe vesznek. A pontszám alapján minden egyes márka egy AAA+-ig terjedő márkaminősítést kap, a hitelminősítéshez hasonló formában.
Az élen a Migros Ticaret végzett
Az élen a Törökországban több mint 3500 üzletet üzemeltető, isztambuli székhelyű Migros Ticaret végzett 90,1 BSI pontszámmal, AAA+ minősítéssel, 9,0 hűségpontszámmal és 9,8 reputációs pontszámmal.
A második helyen a svéd ICA kiskereskedő 86,3 BSI pontszámot ért el, épp csak, hogy megelőzve a harmadik helyen álló holland Albert Heijnt a maga 86,1 BSI pontszámával.
A 10 legerősebb európai élelmiszer-kiskereskedő
- Migros Ticaret (Törökország) BSI index: 90.1
2. ICA (Svédország) BSI index: 86.3
3. Albert Heijn (Hollandia) BSI index: 86.1
4. Jumbo (Hollandia) BSI index: 84.1
5. Tesco (Egyesült Királyság) BSI index: 83.9
6. E. Leclerc (Franciaország) BSI index: 83.7
7. REWE (Németország) BSI index: 83.5
8. Mercadona (Spanyolország) BSI index: 83.4
9. Edeka (Németország) BSI index: 82.7
10. Kaufland (Németország) BSI index: 82.4
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Hosszabb és tudatosabb nyarakat terveznek a magyarok 2025-re
A 2025-ös nyaralási szezon már most, a First Minute időszak…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették…
Tovább olvasom >30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >