Brand Finance: a török Migros Ticaret Európa legerősebb élelmiszer-kereskedelmi márkája
A Brand Finance és az ESM: European Supermarket Magazine Európa legerősebb élelmiszer-kereskedőit rangsorolta és legelső jelentésében a török Migros Ticaret-et találta a legjobbnak.
Az Európa élelmiszer-kiskereskedőit a Brand Strength Index (BSI), azaz az márkaerősség index alapján sorba állító jelentés az ESM European Grocery Report kiadványának leutóbbi kiadásában jelent meg.
Az egyes kiskereskedők BSI-pontszámának meghatározásához a Brand Finance a márkák teljesítményének a versenytársakéhoz viszonyított hatékonyságát bizonyos nem kézzelfogható mérőszámok tekintetében vizsgálja. A márka erejét az ISO 20671 szabványnak megfelelő eljárás keretében értékeli figyelemmel a marketingbefektetésekre, az érintettek hozzájárulásának arányosságára és ezek üzleti teljesítményre gyakorolt hatására. A felhasznált adatok a Brand Finance saját piackutatási programjából és nyilvánosan elérhető forrásokból származnak.
Minden egyes márkához egy márkaerősség-index (BSI) pontszámot rendelnek 100-as skálán, amelyet a márkaérték számításakor is figyelembe vesznek. A pontszám alapján minden egyes márka egy AAA+-ig terjedő márkaminősítést kap, a hitelminősítéshez hasonló formában.
Az élen a Migros Ticaret végzett
Az élen a Törökországban több mint 3500 üzletet üzemeltető, isztambuli székhelyű Migros Ticaret végzett 90,1 BSI pontszámmal, AAA+ minősítéssel, 9,0 hűségpontszámmal és 9,8 reputációs pontszámmal.
A második helyen a svéd ICA kiskereskedő 86,3 BSI pontszámot ért el, épp csak, hogy megelőzve a harmadik helyen álló holland Albert Heijnt a maga 86,1 BSI pontszámával.
A 10 legerősebb európai élelmiszer-kiskereskedő
- Migros Ticaret (Törökország) BSI index: 90.1
2. ICA (Svédország) BSI index: 86.3
3. Albert Heijn (Hollandia) BSI index: 86.1
4. Jumbo (Hollandia) BSI index: 84.1
5. Tesco (Egyesült Királyság) BSI index: 83.9
6. E. Leclerc (Franciaország) BSI index: 83.7
7. REWE (Németország) BSI index: 83.5
8. Mercadona (Spanyolország) BSI index: 83.4
9. Edeka (Németország) BSI index: 82.7
10. Kaufland (Németország) BSI index: 82.4
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Már javában tart a dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre jelentős mennyiségű magyar görögdinnyével látja el…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >