A legtöbb európai célállomás a külföldi vendégforgalom növekedését tapasztalta
Az európai turizmus az eurózóna nehézségei ellenére enyhén bővült az év első felében, ebben fontos szerepet játszott a kontinensen belüli forgalom megerősödése – közölte a Magyar Turizmus (MT) Zrt.
A nemzeti marketingszervezet közleményében ismerteti: Európában összességben mintegy 3 százalékkal nőtt a külföldi vendégek száma, és az iparági adatok szerint a belföldi turizmus is hasonló mértékben bővült, sőt egyes országokban gyorsabb ütemben is.
A vendégéjszakák számának növekedési üteme általában kissé kevésbé kedvező, mint a vendégszámé, amely az utazók árérzékenységével magyarázható. Vannak azonban olyan országok is, amelyek az átlagos tartózkodási idő hosszabbodását jelezték.
Az utóbbi, kedvező irányú folyamatok az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission – ETC) szerint – a hosszabb tartózkodási idővel jellemezhető piacok és szegmensek térnyerésének, a távolabbi küldőpiacokkal való összeköttetések javulásának, illetve a turisztikai szolgáltatókat kevésbé terhelő költségvetési intézkedéseknek köszönhetők.
Az ETC nemrégiben tette közzé European Tourism 2013 – Trends & Prospects című 2013/2. negyedéves jelentését. Az első statisztikák szerint 2013-ban a legtöbb európai célállomás a külföldi vendégforgalom növekedését tapasztalta.
Az élen a kisebb célállomások állnak: kimagasló eredményekről (a vendégek számának 30, illetve 20 százalékos növekedési üteméről) Izland és Szlovákia számolt be, de jelentős a Montenegróban, Lettországban, Horvátországban, Magyarországon és Lengyelországban regisztrált 7-9 százalékos növekedési ütem is.
Bár a pozitívumban fontos szerepet játszik az Európán belüli forgalom, a tanulmány szerint a régión belüli növekedés lassulására utalnak a jelek.
Az iparág továbbra is csak óvatos optimizmusát jelzi, hogy a kapacitások bővítése kisebb mértékű, mint a kereslet növekedése. A további növekedés forrását a távoli (még viszonylag kis részesedéssel bíró) küldőpiacok is jelenthetik.
Az ETC jelentése és annak magyar nyelvű összefoglalója letölthető a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalairól.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >