A legtöbb európai célállomás a külföldi vendégforgalom növekedését tapasztalta
Az európai turizmus az eurózóna nehézségei ellenére enyhén bővült az év első felében, ebben fontos szerepet játszott a kontinensen belüli forgalom megerősödése – közölte a Magyar Turizmus (MT) Zrt.
A nemzeti marketingszervezet közleményében ismerteti: Európában összességben mintegy 3 százalékkal nőtt a külföldi vendégek száma, és az iparági adatok szerint a belföldi turizmus is hasonló mértékben bővült, sőt egyes országokban gyorsabb ütemben is.
A vendégéjszakák számának növekedési üteme általában kissé kevésbé kedvező, mint a vendégszámé, amely az utazók árérzékenységével magyarázható. Vannak azonban olyan országok is, amelyek az átlagos tartózkodási idő hosszabbodását jelezték.
Az utóbbi, kedvező irányú folyamatok az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission – ETC) szerint – a hosszabb tartózkodási idővel jellemezhető piacok és szegmensek térnyerésének, a távolabbi küldőpiacokkal való összeköttetések javulásának, illetve a turisztikai szolgáltatókat kevésbé terhelő költségvetési intézkedéseknek köszönhetők.
Az ETC nemrégiben tette közzé European Tourism 2013 – Trends & Prospects című 2013/2. negyedéves jelentését. Az első statisztikák szerint 2013-ban a legtöbb európai célállomás a külföldi vendégforgalom növekedését tapasztalta.
Az élen a kisebb célállomások állnak: kimagasló eredményekről (a vendégek számának 30, illetve 20 százalékos növekedési üteméről) Izland és Szlovákia számolt be, de jelentős a Montenegróban, Lettországban, Horvátországban, Magyarországon és Lengyelországban regisztrált 7-9 százalékos növekedési ütem is.
Bár a pozitívumban fontos szerepet játszik az Európán belüli forgalom, a tanulmány szerint a régión belüli növekedés lassulására utalnak a jelek.
Az iparág továbbra is csak óvatos optimizmusát jelzi, hogy a kapacitások bővítése kisebb mértékű, mint a kereslet növekedése. A további növekedés forrását a távoli (még viszonylag kis részesedéssel bíró) küldőpiacok is jelenthetik.
Az ETC jelentése és annak magyar nyelvű összefoglalója letölthető a Magyar Turizmus Zrt. szakmai oldalairól.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >