Bővült az EU baromfihúsexportja
Az Európai Bizottság adatai szerint az unió (EU27) baromfihúsexportja 9 százalékkal 2 millió tonnára emelkedett 2024-ben az előző évihez képest. Az unió legnagyobb célországai az Egyesült Királyság és Ghána voltak (összesen 42 százalék részesedés az exportból). Mindkét országba egyaránt 3,5 százalékkal több baromfihúst szállítottak, emellett nőtt a Vietnámba (+27 százalék), a Kongóba (+9 százalék) és a Szaúd-Arábiába (+0,4 százalék) exportált baromfihús mennyisége is.

(Fotó: Pixabay)
A közösség baromfihúsimportja 1 százalékkal 902 ezer tonnára emelkedett 2024-ben az előző évihez viszonyítva. Az import háromnegyede Brazíliából, Ukrajnából és az Egyesült Királyságból származott, a három országból összesen 678 ezer tonna baromfihús érkezett, ami 2 százalékkal kevesebb a 2023-ban beszállított mennyiségnél. Az első két országból kevesebb, míg utóbbiból 15 százalékkal több volt a behozatal. Ezzel egy időben nőtt a Kínából (+23,5 százalék) és a Thaiföldről (+6 százalék) származó baromfihús mennyisége.
A KSH adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 1 százalékkal 17 ezer tonnára csökkent 2025 első hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva
Ezen belül a csirkehús kivitele 9 százalékkal 13 ezer tonnára nőtt, míg a pulykahúsé 20 százalékkal 1,8 ezer tonnára csökkent. A baromfihús legnagyobb célpiacai Románia és Szlovákia voltak. Magyarország baromfihúsimportja 16 százalékkal 5 ezer tonnára csökkent a megfigyelt időszakban. Ezen belül a csirkehús beszállítása 4 százalékkal 4 ezer tonnára, a pulykahúsé pedig 49 százalékkal 217 tonnára esett vissza. A legtöbb baromfihús Lengyelországból érkezett.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >