Bővült az AutoWallis gépjármű-értékesítése az első félévben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 07. 15. 12:10

Elsősorban akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének 3,4 százalékos növekedését az első, globális kihívásokkal sújtott félévben, miután a tavaly lezárt cseh felvásárlások jelentősen hozzájárultak a régió meghatározó integrált autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójának teljesítményéhez. A használtautó-értékesítés és a szervizórák számának növekedése továbbra is erős, 50 százalék feletti, és a rövid távú gépjárműkölcsönzés bérleti napjainak száma is bővült.

Erősödött a gépjárműértékesítés üteme az AutoWallis Csoportnál 2025. második negyedévében: az idei féléves eladások így összesen 3,4 százalékkal, 26.314 darabra nőttek az előző év azonos időszakához képest, az első negyedéves 1,8 százalékos bővülést követően. A bővülést az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletága hajtotta, amely újgépjármű-eladásait 18,8 százalékkal 5.849-re, míg a használtautó-eladásokat 54,9 százalékkal 1.866 darabra növelte az első félévben. Az újgépjármű-eladások növekedéséből 1.131 darab a tavaly lezárt cseh akvizícióknak – az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedése, valamint a Milan Král Group felvásárlása –, továbbá az ősszel nyitott budapesti Renault és Dacia kereskedés értékesítéseinek köszönhető. A Kiskereskedelmi Üzletág értékesítése akvizíciók nélkül az év első felében csökkentést mutatott a tavalyi év hasonló időszakával összevetve. Ennek oka elsősorban az erős bázisidőszak: a 2023-as japán üzleti évet az érintett márkák (Toyota, Suzuki, Nissan) 2024. márciusában záró kampányai miatt tavaly ilyenkor megugrott az értékesítés. Az Üzletág használtgépjármű-értékesítései organikusan is növekedtek: 54,9 százalékkal 1.866-ra ugrottak, melyből 47,9 százalék volt az akvizícióknak köszönhető, miközben a szervizórák száma 58,5 százalékkal 160.590 órára emelkedett (ebből 58,7 százalék volt akvizíciós hatás).

Az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletága 2025 első félévében részben egyszeri hatások miatt 3,7 százalékkal kevesebb (az első negyedéves 5,1 százalékos elmaradáshoz képest némi javulással), összesen 18.599 autót értékesített, miközben a növekedési stratégiának megfelelő célok teljesülése nem került veszélybe. A visszaesés elsősorban annak köszönhető, hogy az Opel Grandland és Frontera modellek új változatainak piaci bevezetése és gyártása időben elcsúszott, és csak a második félévtől várható ezek pozitív hatása. Ugyanakkor az Opel flotta modelljei kifejezetten jól teljesítettek Horvátországban, ahol több mint 500 darabbal nőttek az eladások.

Az AutoWallis Mobilitási Szolgáltatások Üzletágánál (melybe a Csoport rövid- és hosszú távú gépjármű kölcsönzése, továbbá a flottakezelés tartozik) 0,6 százalékkal 192.358 darabra bővült a bérleti események száma, lényeges javulást mutatva az első negyedéves 2,9 százalékos csökkenéshez képest. A bérleti napok száma 15,9 százalékos növekedés mellett 99.821-re emelkedett. Az AutoWallis Csoport átlagos flottamérete 3 százalékkal 3.888 darabra nőtt az év első hat hónapjában.

Ormosy Gábor, az AutoWallis Csoport vezérigazgatója a 2025. első féléves értékesítési adatok értékelésekor elmondta, hogy idén a gyártói kampányok elmaradtak a tavalyi év kimagasló támogatásaitól, és az iparágat kiemelten sújtó globális kereskedelempolitikai intézkedések bizonytalansága is meghatározó volt, ugyanakkor a korábban lezárt akvizíciók és üzletfejlesztések hatása már pozitívan befolyásolta a vállalat értékesítési adatait. Az AutoWallis folyamatosan erősödő régiós szerepét mutatja, hogy a Nagykereskedelmi Üzletág értékesítésének már több mint fele tartósan külföldről származik. A vezérigazgató hozzátette, hogy az AutoWallis tovább folytatja növekedési stratégiájának megvalósítását, vizsgálja a régiós akvizíciós és üzletfejlesztési lehetőségeket.

Kapcsolódó cikkeink