Bővült a sütési adalékok és desszertporok piaca
A portermékek kiskereskedelmi forgalma általában növekszik. Értékben 2007. október–2008. szeptemberben az előző évhez képest 16 százalékkal bővült a piac; mérete így meghaladja az évi 7 milliárd forintot. A Nielsen mennyiségben csak a befőzőszereknél regisztrált stagnálást. A sütési adalékok és desszertek bolti eladása azonban a mennyiséget tekintve is emelkedett.A portermékek forgalmából értékben a sütési adalékokra jut a legnagyobb piacrész, 47 százalék. Itt az előző évhez képest 1 százalékpontos csökkenés tapasztalható. A desszertporok mutatója 41 százalék: az előző évhez képest nem történt változás. A befőzőszerek aránya 1 százalékponttal, 13 százalékra nőtt.
A sütési adalékok kimagaslóan legnagyobb szegmense a vanilincukor, 40 százalékos piacrésszel. Utána a sütőpor (18) következik, majd a szárított élesztő (12), zselatin (11). A további sorrend: habpor, tortazselé, habfix, étkezési keményítő és ízesített porcukor.
Itt az előző évhez képest figyelemre méltó változás, hogy a tortazselé mutatója érzékelhetően kisebb lett.
Desszertporoknál a hagyományos puding viszi el az eladott mennyiség jó kétharmadát. A tendencia növekvő. Az utána következő instant desszert 18 százalékos mutatója jelentős még.
Átlagárak: egy kilogramm sütési adalék átlagos fogyasztói ára 1943 forint az idei augusztus–szeptemberi adatok szerint, a tavalyi hasonló periódusban mért 1743-mal szemben.
A portermékek mennyiségben mért forgalmából a kereskedelmi márkák tavalyelőtt augusztus–szeptemberben 31, tavaly 29, idén 28 százalékot vittek el. Közben azonban több periódus során is 34 százalék fölé emelkedett a részarányuk.
A beszerzési helyeknél legerősebb a koncentráció a sütési adalékoknál, és a tendencia növekedést jelez. Leginkább a befőzőszerek eladása oszlik meg a kereskedelmi csatornák között.
Portermékek – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából a szegmensek piaci részesedése, 2007. október–2008. szeptember, százalékban
Bolttípus Desszertpor Sütési adalék Befőzőszer
Hipermarket 29 27 24
401–2500 négyzetméter 32 38 26
201–400 négyzetméter 10 10 14
51–200 négyzetméter 19 17 27
50 négyzetméter és kisebb 10 9 10
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >