Bővült a piac értékben és mennyiségben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 05. 05. 10:32

A tusfürdő beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum között a tíz legnagyobb forgalmú kategóriába. Bolti eladása 13 milliárd forint felett mozgott 2013. március–2014. február és a megelőző kumulált év között a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.

Értéket is, mennyiséget is tekintve 2-2 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom, egyik évről a másikra.

 

A tusfürdő – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)

Bolttípus

2012 márc.-

2013 febr.

2013 márc.-

2014 febr.

2500 nm felett 42 42
401–2500 nm 14 13
201–400 nm 3 3
51–200 nm 8 8
50 nm alatt 3 3
Drogéria 30 31

Forrás: Nielsen

A bolttípusok piaci részesedésének mutatói azt tükrözik, hogy alig változnak a vásárlási szokások. Például az értékben mért forgalomból a hipermarket részaránya a legutóbbi kumulált év során ugyanúgy 42 százalék, mint az előtte lévő tizenkét hónap során. Nőtt viszont 1 százalékponttal a drogéria részaránya, 31 százalékra. Ugyanennyivel csökkent ezzel egy időben a 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója, 13 százalékra.

Stabil a gyártói márkák magas aránya. Ugyanis a legutóbbi periódusban ugyanúgy 88 százalékkal részesültek a tusfürdő értékben mért, teljes forgalmából, ahogyan egy évvel korábban is. Tusfürdőre mintegy 3 milliárd forint tévéreklámköltés jutott tavaly, szintén listaáron számolva; több mint duplája az egy évvel korábbinak.

Kapcsolódó cikkeink