Bővült a piac értékben és mennyiségben is
A tusfürdő beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum között a tíz legnagyobb forgalmú kategóriába. Bolti eladása 13 milliárd forint felett mozgott 2013. március–2014. február és a megelőző kumulált év között a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Értéket is, mennyiséget is tekintve 2-2 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom, egyik évről a másikra.
A tusfürdő – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012 márc.-2013 febr. |
2013 márc.-2014 febr. |
2500 nm felett | 42 | 42 |
401–2500 nm | 14 | 13 |
201–400 nm | 3 | 3 |
51–200 nm | 8 | 8 |
50 nm alatt | 3 | 3 |
Drogéria | 30 | 31 |
Forrás: Nielsen
A bolttípusok piaci részesedésének mutatói azt tükrözik, hogy alig változnak a vásárlási szokások. Például az értékben mért forgalomból a hipermarket részaránya a legutóbbi kumulált év során ugyanúgy 42 százalék, mint az előtte lévő tizenkét hónap során. Nőtt viszont 1 százalékponttal a drogéria részaránya, 31 százalékra. Ugyanennyivel csökkent ezzel egy időben a 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója, 13 százalékra.
Stabil a gyártói márkák magas aránya. Ugyanis a legutóbbi periódusban ugyanúgy 88 százalékkal részesültek a tusfürdő értékben mért, teljes forgalmából, ahogyan egy évvel korábban is. Tusfürdőre mintegy 3 milliárd forint tévéreklámköltés jutott tavaly, szintén listaáron számolva; több mint duplája az egy évvel korábbinak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >