Bővülő számú magyar termékkel és továbbra is alacsony árakkal segíti vásárlóit az ALDI – Interjú Bernhard Haider országos ügyvezető igazgatóval
A hazai fogyasztók igényeinek magas színvonalú kiszolgálása mellett a magyar gazdaság támogatása érdekében tett jelentős lépéseket az ALDI 2021-ben. A vállalat új, biatorbágyi hűtőraktárának köszönhetően szélesebb hűtöttáru-kínálattal és több magyar forrásból érkező termékkel találkozhatnak a vásárlók az áruházakban. 16 üzletére telepített napelemet, és az országos áruházláncok közül elsőként állított üzembe e-kamiont. Az ALDI kínálata immár országosan 60 településen elérhető online rendeléssel. A vállalat a fogyasztók megbízható partnereként a növekvő inflációs környezetben arra törekszik, hogy az áremelkedések hatását minél inkább tompítsa a vásárlók felé, és továbbra is alacsony árakat biztosítson számukra.
– Mit emelne ki a 2021-es év eseményei közül az ALDI életében?
– A magyar termékkínálat bővítése és a hazai agrárium támogatása volt a legfontosabb az ALDI számára, amit következetes építkezéssel, átgondolt fejlesztéssel értünk el, mindemellett több, úttörő környezetvédelmi lépést is tettünk. Az év első felében átadtuk biatorbágyi logisztikai központunknál az új, 8800 négyzetméter alapterületű hűtőraktárunkat, amelynek segítségével 40%-kal nagyobb hűtötttermék-kínálatot tudunk biztosítani üzleteinkben.
Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, áruházainkban is jelentős átalakításokat végeztünk: bővítettük üzleteink hűtőkapacitását, és új bútorral ellátva modernizáltuk „Azon melegében” látványpékségeinket. A friss húsok és 60-nál is több alapvető tejtermék, továbbá a tojás esetén is kizárólag magyar beszerzésre álltunk át. Decemberben 153 áruházra nőtt hazai hálózatunk, az év folyamán pedig közel 280 új munkahelyet hoztunk létre Magyarországon. Tovább bővítettük az online vásárlási lehetőséget, az ALDI több mint 3000 terméke immár 60 településen elérhető házhozszállítással, egyszerű, kényelmes szolgáltatás keretén belül.
– Mit tapasztalnak mindebből a vásárlók?
– Az egyik leglátványosabb átalakuláson a látványpékségeink mennek keresztül. Ennek keretében lecseréljük a részlegek állványait, aminek köszönhetően jelentősen nőhet a kínált termékek száma. Üzleteinkben 12 új rekesszel, illetve tálcával bővül a bútorzat, így akár 30%-kal több terméknek jut hely. Az új bútorzatban minden pékáruféleség tálcája önzáró plexiajtót kap, amely esztétikus és higiénikus megjelenítést biztosít a termékek számára, a vásárlók pedig fém fogóeszközzel választhatnak a frissen sült pékáruk közül.
A bővítésnek köszönhetően még gazdagabb kínálattal szolgáljuk ki az egészségtudatos, alacsony kalóriatartalmú termékeket kereső vásárlók és az ételintoleranciával érintett fogyasztók igényeit. A pékárukínálat mintegy 20%-át ez utóbbi termékek teszik ki.
– Hogyan alakult a magyar termékek kínálata az ALDI-nál?
– Magyarországon működő, itt adózó magyar cégként tekintünk magunkra. Arra törekszünk, hogy vásárlóinkat olyan termékekkel szolgáljuk ki, amelyek megfelelnek a hazai ízlésvilágnak és konyhakultúrának, magas minőségűek, és kedvező áron lehet őket beszerezni. A vásárlóknak igényük van a magyar termékekre – a beszállítóknak pedig szükségük van egy stabil felvevőpiacra, egy megbízható partnerre. Ezeket a célokat a magyar forrásból történő beszerzéssel tudjuk teljesíteni, miközben a magyar agrárium és élelmiszeripar számára is folyamatos belföldi keresletet tudunk biztosítani, ezzel is támogatva őket.
Itt is egy többéves építkezési folyamatról van szó: a szárnyashúsok esetében már 2020 nyarán átálltunk a kizárólagos magyar beszerzésre, 2021 őszétől pedig az állandó kínálatunkban található friss sertés- és marhahús esetében is kizárólag hazai tartású, vágású és feldolgozású termékeket értékesítünk üzleteinkben. Itt is jelentkezik a nagyobb hűtőraktár-kapacitásunk előnye: 2021-ben 10 termékkel – például sertés-marha darálthússal, pulyka tokányhússal, tanyasi csirketermékekkel és GMO-mentes húsokkal – növeltük húskínálatunkat, így vásárlóink már több mint 50-féle friss szárnyas-, sertés- és marhahús közül választhatnak nálunk. Büszkék vagyunk arra, hogy úttörő kezdeményezést hajtottunk végre, amit mind az Agrárminisztérium, mind a szakmai szervezetek támogattak – az iparágban pedig többen is követték példánkat.
– Milyen területen tért még át az ALDI magyar beszerzésre?
– A friss húsok mellett további termékkategóriáknál álltunk át hazai forrásra, ez pedig az alapvető tejtermékek köre. Itt sem hirtelen váltásról, hanem átgondolt, következetes építkezésről van szó, hiszen 2008-as piacra lépésünk óta kínálatunkban 29 alapvető tejtermék magyar, és ez a szám 2021 végére több mint a duplájára emelkedett, hiszen 65 alapvető tejtermék – valamennyi konvencionális tej, trappista sajt, tejföl, kefir, natúr joghurt, rögös túró, Túró Rudi – magyar tejből, hazai feldolgozónál készül. Meg kell említenem még a tojást is, hiszen 2022 elejétől valamennyi általunk értékesített tojás – még a biotojás is – magyar forrásból származik.
– Milyen előnyökkel jár a vásárlók számára a magyar beszerzés?
– Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a felpörgő infláció, a minden területen tapasztalható áremelkedések hatását tompítsuk. Arra törekszünk, hogy a fogyasztóknak ne kelljen változtatni az életmódjukon, ebben mi teljes mértékben partnerek kívánunk lenni oly módon, hogy beszerzésünk keresi a mindenkor elérhető legalacsonyabb árakat – miközben a termékminőségből nem engedünk. Ebben a magyar beszerzési források is segítenek.
A másik legfontosabb előny a frissesség. A friss húsok esetében számos termék a vágástól számított 24 órán belül már üzleteink hűtőpultjaiba kerül. Minden üzletünkbe mindennap szállítunk friss húst. Ugyanez igaz a tejtermékeknél is, hiszen egyes tejek például a fejéstől számított 18–24 órán belül már az üzleteink polcain vannak, de a savanyított tejtermékek esetében is mindössze 4-6 nap az átfutási idő.
A másik, közvetett előny az, hogy közösen támogathatjuk a magyar agrárium versenyképességét és fejlesztését, hiszen az általunk értékesített évi mintegy 6000 tonnányi friss magyar hús, illetve 40 millió liter tej hazai munkahelyek megőrzését és bővítését teszi lehetővé az élelmiszeriparban. Nem utolsósorban pedig a környezetnek is hasznos, hiszen a magyar beszerzésnek a rövidebb szállítási útvonalak miatt alacsonyabb a karbonlábnyoma.
– Ha már a környezetvédelmet említi, milyen újítások jellemezték az ALDI-t 2021-ben?
– Bátran állítom, hogy ezen a területen is úttörő megoldásokat alkalmazunk. 16 üzletünknél szereltünk fel napelemeket, így az összesen 18 üzletünknél telepített napelemes rendszer tavaly mintegy 500 000 kWh energiát állított elő – az összes magyarországi üzletünk éves szintű energiaigényének mintegy 1,9%-át termeljük meg lokális CO2-kibocsátás nélkül. Bővítettük a használtsütőolaj-leadási lehetőségeket, 11 tesztüzletünk után 100-nál is több áruházunknál alakítunk ki étolajboxokat, ahol a lakosság ingyenesen leadhatja a használt sütőolajat. Igazán egyedi megoldásként a magyar élelmiszerláncok közül elsőként állítottunk üzembe e-kamiont, amely a budapesti és a Pest megyei üzleteink kiszolgálásában vesz részt. Terveink szerint hamarosan újabb e-teherautóval bővül a flottánk. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Puha papír, kemény piac
A papír zsebkendők és szalvéták piaca az utóbbi években jelentős…
Tovább olvasom >A környezetet védi a Hy-Vee új projektjeivel
Lezárult a Hy-Vee napenergia-projektjének első szakasza az iowai Charitonban. A…
Tovább olvasom >A magyar elnökség versenyképes és fenntartható agráriumot szeretne
Az Európai Unió Tanácsának magyar elnöksége olyan agráriumot szeretne, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Évek óta közös a cél: pelenkát juttatni oda, ahol a leginkább szükség van rá
A gyermekek gondozása odafigyelést, rengeteg energiát és érzékenységet igényel. Fokozottan…
Tovább olvasom >Mosolyogj!
Az Amodent Magyarország legrégebbi fogkrémmárkája. 1965 óta volt elég időnk kitapasztalni,…
Tovább olvasom >Használt eszközök új élete — hozzájárulásunk a körforgásos gazdasághoz
Fenntarthatóság és hatékonyság az INTERGAVEL-lel A mai gazdasági környezetben egy…
Tovább olvasom >