Bővülő szakmai kínálat: újra itt a SIRHA Budapest!

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 11. 11. 12:10
🎧 Hallgasd a cikket:

2026. március 3-án ismét megnyitja kapuit a SIRHA Budapest, Közép-Európa legnagyobb élelmiszeripari és HORECA szakkiállítása. A régió legjelentősebb vendéglátósai, gasztronómiai szakemberei hetedik alkalommal osztják meg egymással tapasztalataikat és mutatják be innovációikat a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. Első alkalommal rendezi meg a kiállításon a frissen alakult FUPI Magyar Pizza Szövetség a Magyar Pizza Bajnokságot. 

Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója, a kiállítást beharangozó sajtóeseményen elmondta: a SIRHA ma a legfontosabb üzleti fórum az élelmiszeripar és a HoReCa szektor számára a régióban, amelyet a térség legjelentősebb piaci szereplője, a Hungexpo rendezhet. Kiemelte, hogy a kiállítás nem jöhetett volna létre a legjelentősebb szakmai szereplők együttműködése nélkül.

Tihanyi Klára, a SIRHA Budapest kiállítás igazgatója emlékeztetett rá, hogy a rendezvény a szakma találkozóhelye. “A célunk a koncentrált figyelem, amelyben valódi üzleti döntések születhetnek” – tette hozzá. A kiállításigazgató beszámolt arról, hogy a kiállítói helyek többsége már elkelt, de a fennmaradó szabad területekre még mindig érdemes jelentkezni.

Giovanna Chiappini Carpena, az Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE) budapesti igazgatója elmondta: kifejezetten örül annak, hogy Olaszország lesz a SIRHA Budapest díszvendége. Úgy fogalmazott: hazája számára fontos, hogy Közép-Kelet-Európában, ezen belül is Magyarországon egyre népszerűbb az olasz gasztronómia. Ezt bizonyítja egyrészt az olasz cégek részvétele a kiállításon, másrészt a FUPI Magyar Pizza Szövetség megalakulása és az első Magyar Pizza Bajnokság megrendezése is.   

Bősze Ákos, a METRO Kft. HoReCa üzletágfejlesztési vezetője azt mondta: cége évek óta a kiállítás szakmai partnere. Ennek oka pedig elsősorban az, hogy mind a Hungexpo, mind a METRO elkötelezte magát a minőségi gasztronómia és gasztrokultúra mellett. A METRO számára mindig fontosak voltak a hazai alapanyagok, a kiállítás legnagyobb alapterületű standján ezúttal is ezek lesznek a középpontban.

Szakmai programok

A sajtótájékoztatón elhangzott: az elmúlt évek egyik legsikeresebb programja a Future Store, a Jövő Áruháza, idén 20 partnercéggel érkezik. Itt mutatkoznak be a piac legújabb, bevezetés előtt álló termékfejlesztései, innovatív eszközmegoldásai, szolgáltatásai. Személyzet nélküli egységek, adatvezérelt megoldások, az ügyfélélményhez kapcsolódó speciális alternatívák – egyebek mellett ilyen újdonságokkal is találkozhatnak a látogatók. A START-UP SZIGET-en a szakmai zsűri által kiválasztott 20 ígéretes vállalkozás mutatkozhat be, térítésmentesen. A SIRHA Innovációs versenyre pedig a regisztrált kiállítók nevezhetnek, az előző kiállítás óta bevezetett termékeikkel. Mindkét esemény fő szervezője ezúttal is a Trade Magazin.

Két évvel ezelőtt nagy sikerrel zajlott le a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a magyarországi Enterprise Europe Network által szervezett nemzetközi esemény, ahol a potenciális üzleti partnerek a European Enterprise Network B2B találkozóin vehettek részt. A rendezvény kiváló lehetőséget nyújtott azon cégek számára, amelyek az élelmiszeripar és a HORECA szektor területén keresnek üzleti lehetőségeket, illetve külpiacra szeretnék juttatni termékeiket és szolgáltatásaikat. A korábbi sikerre való tekintettel az esemény újbóli megszervezése jelenleg is tervben van.

Újdonság lesz az önálló Magyar Borsziget és az Aux Vignobles! francia borok kiállítása. Ezek – köszönhetően a koncentrált marketing kommunikációnak és a kiemelt helyszínnek – kitüntetett figyelmet biztosítanak a borászatoknak.

Kapcsolódó cikkeink