Tovább bővülhetnek a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A szőlő-bor és a gabona magyarországi eredményeiről és a szakmai együttműködés lehetőségeiről is tájékozódott a kínai Ningszia-Huj autonóm tartományból érkezett delegáció a Földművelésügyi Minisztériumban (FM), a felek megegyeztek abban, hogy ezeken a területeken szakértői szinten is felveszik egymással a kapcsolatot – derül ki a tárca keddi közleményéből.
Kína az utóbbi években Magyarország 10. legfontosabb kereskedelmi partnerévé vált a magyar-kínai agrár- és élelmiszeripari kapcsolatok bővülésével – mondta a közlemény szerint a delegációt fogadó Czerván György agrárgazdaságért felelős államtitkár.
Tavaly a Kínába irányuló összes magyar export meghaladta az 500 milliárd forintot. Az agrártermékek közül a magyar sertés-, liba-, kacsa-, marha- és nyúlhús, valamint az élő ló és búza exportja is folyamatos, emellett a napokban megtörtént több hazai tejipari vállalkozás sikeres akkreditációja is – emlékeztetett az államtitkár. A közleményben hozzátette: a két fél kereskedelmi kapcsolataiban még rengeteg lehetőség van, az együttműködés tovább bővíthető a környezetvédelem és a környezettechnológia területén.
Csi Tung-seng, a kínai delegáció vezetője a találkozón kifejtette: a tartományban kiemelkedően fontos a szőlőtermesztés és a gabonaágazat, ezért mindkettő esetében nyitottak a magyar kutatóintézetekkel, ágazati szereplőkkel való kapcsolatteremtésre.
A megbeszélésen mindkét fél méltatta a 16+1 együttműködés, azaz Kína, illetve Közép- és Kelet-Európa országainak összefogásával létrejött szövetség szerepét a mezőgazdasági kutatás és kereskedelem terén- a formáció miniszterelnöki csúcstalálkozóját 2017. november 27-28. között rendezik meg Budapesten – írta az FM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább mélyítjük az agrárkapcsolatainkat Azerbajdzsánnal
Oktatási, tudományos és állattartási kérdésekről is egyeztetett Nagy István tárcavezető,…
Tovább olvasom >Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >