Több hely jut a német Rossmann-üzletek polcain a bioélelmiszereknek
Nagyobb – a jelenlegi átlagos 9 méter helyett 15 méternyi – polcfelületet kaphatnak a bioélelmiszerek a Rossmann németországi üzleteiben.
Egy a Lebensmittelzeitungnak adott interjúban a Rossmann sajátmárka menedzsere, Sandra Lorenz elmondta, hogy bár a vállalat 2021 óta már 30%-kal növelte a bioélelmiszer-kínálatnak adott helyet, a kereslet e termékek iránt továbbra is növekszik. A 2300 üzletben jelenleg a bioélelmiszereknek szentelt átlagosan 9 méternyi polcfelület bővítésének az egyes helyszínek adottságai szabnak határt.
A Nielsen adatai alapján német a drogérialáncban a bioélelmiszer-eladások 2024-ben 24%-kal bővültek, és a kereskedő idén is átlag fölötti, kétszámjegyű növekedést tapasztal. A kategória tehát továbbra is stratégiai jelentőséggel bír – véli Sandra Lorenz.
Az LZ cikke szerint Németországban a drogériák egyértelműen a bioélelmiszer-ágazat hajtómotorját jelentik. Jól tükrözi ezt a tényt, hogy a piaci adatokat évente közlő német bioélelmiszergyártók szövetsége, a BÖLW a csatornát korábban az élelmiszerkereskedők alá sorolta, ám 2024-es iparági jelentésében már külön vizsgálja a teljes körű választékot kínáló kereskedőket, a diszkontokat és a drogériákat. A jelentés szerint a drogériák 11%-os részesedéssel bírnak a biopiacon, ami a bioélelmiszerek teljes, 16,99 milliárd összforgalmából 1,87 milliárdot jelent, és míg a teljes körű választékot tartó kereskedők eladásaikat 5%-kal növelték, addig a drogériák 19,6%-kal.
A bio-üzletág a Rossmann elsőszámú versenytársa, a dm számára is fontos: saját márkái közül a dm Bio élelmiszermárkája teljesít a legjobban – állítja Kerstin Erbe, termékmenedzsmentért felelős ügyvezető igazgató. A Rossmannál ugyanakkor a 28 saját márka közül – forgalmát tekintve – az Enerbio a második helyen áll az Isana mögött.
Úgy tűnik, az élelmiszer-forgalmazás kifizetődő, hiszen a kategória – mint azt Sandra Lorenz jelezte – vásárlókat vonz az üzletekbe és egészen más elérést hozott a Rossmannak, mint a klasszikus drogéria, aminek köszönhetően a kisebb árrések is könnyebben kezelhetők. A bioélelmiszer beleillik a drogériák egészségközpontúságába, a szárazáru-szegmens – különösen a snackek – pedig jó lehetőséget kínálnak arra, hogy a vásárlókat innovációkkal szólítsa meg a csatorna.
A jelenleg 450 SKU-ból álló Enerbio-szortiment ugyanakkor nem tervezik számottevően bővíteni, mellyel szemben a dm mintegy 200 SKU-val kínál többet. A tanúsítvánnyal rendelkező árucikkek aránya azonban még növelhető: Lorenz szerint a saját márkás termékek közül jelenleg 46 rendelkezik Naturland, 24 pedig Bioland tanúsítvánnyal. A Fair Trade-del együtt a teljes kínálatban a tanúsított termékek aránya 20%, melyet a vállalat 2027-ig 30%-ra tervez bővíteni.
Kapcsolódó cikkeink
A dm segít, hogy minél többen hozzáférhessenek az intimhigiéniai termékekhez
A dm elköteleződött a női egészség támogatása mellett, kezdeményezéseivel továbbra…
Tovább olvasom >NKFH: dmBio Beeren Crunchy bogyós gyümölcsös 500 grammos müzlit hívtak vissza nem jelölt allergén miatt
Nem jelölt allergén (csillagfürt) miatt a Dm Drogerie Markt Kft.…
Tovább olvasom >Harmadára csökkent bizonyos termékek ára az árrésstopnak köszönhetően
A Bankmonitor szakértői azt vizsgálták meg helyszíni árvizsgálat keretében, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >