Bővül a luxuspiac
A gazdaság általános lassulása és a kínai vezetés által év elején meghirdetett takarékossági kampány ellenére is jelentős növekedés várható a luxuscikkek piacán Kínában a héten megjelent iparági jelentések prognózisa szerint.
Ugyan a 2012 előtti évek 30 százalékot közelítő átlagos bővülési üteme egészen biztosan nem tér vissza, az elemzők többsége kétszámjegyű növekedésre számít a luxuscikkek piacán.
A China Daily napilap által idézett, a Deutsche Bank által készített előrejelzés szerint a kínai piac 20 százalékosra tehető bővülése a teljes globális eladások negyedéért felel majd. Az elemzést készítők szerint a mérsékelt hazai infláció, az alacsony kamatlábak és a kormány fogyasztást ösztönző politikája is erős eladásokat vetítenek előre.
A kínai kereskedelmi minisztérium alá tartozó nemzetközi kereskedelmi akadémia (CAIT) hasonló trendeket vázolt fel a fogyasztói piac idei alakulására vonatkozó tanulmányában. A CAIT 10 százalék körülire teszi a luxuspiac bővülési ütemét, kiemelve, hogy annak lassulása nem „katasztrófa”, hanem természetes folyamat. Az akadémia a luxuspiacra is kiható fogyasztói trendváltozásra is rámutat, mondván a kereslet növekedésének hátterében a bérek növekedése áll, miközben korábban azt a kínai vezetés pénzügyi ösztönzőkkel és kedvezményes politikákkal hajtotta fel.
A szintén az elmúlt hét során tette közzé a 2013-as kilátásokról szóló rendes éves jelentését a Bain & Co. nemzetközi tanácsadó cég. Ebben a vállalat a délkelet-ázsiai luxuspiac erősségét hangsúlyozza, ott az idén mintegy 20 százalékos bővülést prognosztizálva. Kína ennél szerényebb, de továbbra is 10 százalék körüli növekedést produkál majd, köszönhetően a középosztály növekvő arányának – véli a Bain & Co. Egy korábbi jelentésében a vállalat azt emelte ki: a hazai luxuspiac lassulásával párhuzamosan nő a kínaiak külföldi luxusköltése, az erősödő jüan és a hazainál alacsonyabb árak miatt ilyen jellegű költéseik akár 60 százalékát is a határokon kívül bonyolíthatják. A vállalat számításai szerint a kínaiak fordítják ma a legnagyobb összeget luxuscikkekre a világon: 2012 során az összes luxuseladás mintegy 25 százalékáért feleltek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >