Bővítette paradicsomgyárát az Univer
Az Univer Product Zrt. egy 3,5 milliárd forintos beruházással megháromszorozta eddigi 25 ezer tonnás nyersparadicsom-feldolgozó kapacitását, amit a kecskeméti paradicsomfeldolgozó-gyár teljes műszaki, építészeti és energetikai rekonstrukciója kísért.
Molitórisz Károly, az Univer Product Zrt. vezérigazgatója a Trade magazinnak elmondta, hogy a 3,5 milliárd forintos beruházás finanszírozását a vállalat részben saját erőből, részben hitelből, valamint a Norvég Alap Zöld Ipari Innováció program 453 millió forintos támogatásából valósította meg.
Az idei szezonban már részben működött a korszerű, terményt és környezetet is kímélő üzemrész, amelyet a régi gépek mellett alakítottak ki.
Az idén még csak 45 ezer tonna paradicsomot dolgoznak fel, de jövőre már biztosak a 60 ezer tonnás mennyiségben. Az Univer megújult feldolgozóüzemében magyar termőhelyről származó paradicsomot fogadnak. A régió szállítóinak szakmai segítésére az Univer Lakitelek külterületén 111 hektáron mintagazdaságot hoz létre, ahol maga is paradicsomot termeszt, valamint palántaneveléssel és széles körű szaktanácsadással segíti a gazdákat. Elhangzott az is, hogy az Univer, jól bevált hagyományaihoz híven, lehetőleg hosszú távra köti magához az olyan gazdákat, akik képesek a magas egészségügyi, élelmiszer-biztonsági kívánalmaknak megfelelve pontosan és jó minőségben szállítani.
A munkaigényesebb kertészeti tevékenység révén a beruházás a régióban 50-100 fő részére teremt munkahelyet a családi gazdaságokban. Céljaik között szerepel, hogy a 10-30 hektáros birtokokon a klasszikus szántóföldi növénytermesztés helyett kertészeti növényekkel foglalkozzanak a vállalkozni kész gazdák. Igaz, hogy a korszerű paradicsomtermesztés nem olcsó mulatság, hiszen a termelés legalább tízszer akkora költséget emészt fel, mint a kukorica vagy más gabonaféle előállítása, de a bevétel is tízszeres.
Az új üzemben gyártott termékek egy része a magyar piacra, nagyobb része pedig uniós, ezen belül főként német és lengyel exportra kerül. Viszonteladó partnereik révén több mint 40 országba jutnak el az új feldolgozóüzem produktumai.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >