Borsos árak a szárított fűszereknél is
A szárított fűszerek piaca sok tekintetben együtt mozdul a nedvesével. A kereskedelmi márka itt is emelkedik, és ebben az esetben is minden bizonnyal a fűszerek világpiaci árának emelkedése a ludas, amely meglökte a hazai árszínvonalat is.
– A fűszerek csak nagyon kis hányada terem meg hazánkban, ezért a világpiaci árak határozzák meg a beszerzéseket. Egyes alapvető fűszerek beszerzési árai az elmúlt év második felében jelentősen növekedtek, sőt a borsok esetében ez a tendencia most is tart, és a vége még nem látható – elemzi a helyzetet Heltai Gábor, a Házi Piros Paprika Kft. kereskedelmi igazgatója.
A Házi Piros Paprika Kft. más fűszeres cégekkel szemben elég sokáig kitartott az áremeléssel, viszont az év elején a készletmix már meghaladta azt a szintet, ami után ők is rákényszerültek az árak növelésére. Sajnos, a kereskedelem nem akarja tudomásul venni a beszerzési árak emelkedését, jegyzi meg Heltai úr, így a gyártói oldalnak komoly harcot kellett vívnia azok elfogadtatásáért.
Heltai Gábor a kereslet színesedését tapasztalja, amellyel kapcsolatban megemlíti:
– A főzőműsorok formálják a fogyasztói szokásokat és színesítik is, hiszen a korábbi, viszonylag egysíkú fűszerezést felváltotta már a különleges fűszerekkel való kísérletezési kedv, és ezt mindenképpen eredménynek kell tekinteni.
A piackutatók szerint a mono fűszerek piaca nem változott, a fűszerkeverékekre pedig enyhe csökkenés volt a jellemző. De ez utóbbi például a Házi Aranyra nem igaz, mivel a fűszerkeverékek között a márka jelentős növekedést ért el. Ezt Heltai Gábor egy sikeres innovációval magyarázza:
– Tavaly jelentős fejlesztéseket hajtottunk végre a fűszerkeverék-családunkban. Bővítettük a választékot, teljesen megújítottuk a csomagolásukat, beltartalmukban csökkentettük a só arányát, ezzel egy értékesebb, és az egészségtudatosabb fogyasztóknak is kedvezve alkottunk új termékeket. Jelentős marketingkampánnyal is kiegészítettük, így összességében több mint 20 százalékos növekedést értünk el az előző évi fűszerkeverék-forgalmunkhoz képest.
A Házi Piros Paprika is részt vesz a „Nyerje tele éléskamráját hazai kincsekkel” elnevezésű promócióban, amelyet a Magyar Termék Kht. öt tagja szervez május 1–december 31. között (részletek a főcikkben).
A fűszerkeverékek között versenyez a Delikát8 márka, amely immár 40 éve található meg a magyar háztartásokban. Jubileumi, 1,4 kg-os kiszerelése kedvező vásárlói fogadtatásban részesült, tudtuk meg a forgalmazó Unilevertől.
A januártól augusztusig tartó, Delikát8-hoz kötődő „Főzzön játszóteret” promóciójuk idén is folytatódik. Ennek keretében akár 1 kg Delikát8 vonalkódjának beküldésével játszóteret lehet nyerni. Eddig 36 modern, EU-szabványnak megfelelő Delikát játszótér épült fel, 2011-ben az első szerencsés település Kétsoprony. Ezen a piacon versenyez még a Knorr Fűszervarázs és Villámpác is, amelyek értékesítése a nyári időszak közeledtével napról napra emelkedik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >