Borravalózási szokások

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 01. 15:25
🎧 Hallgasd a cikket:

Egy 2500 fő megkérdezésével zajlott németországi kutatás szerint minden ötödik Z-generációs (18–29 éves) vendég elhagyja a borravalót: 22%-uk nem ad egy fillért sem, míg a vendéglátóhelyre járók minden korosztályát számítva ez az arány csak 5,5%.

A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.

Borravalót adni kártyás fizetéskor: ez a kérdés megosztja a németeket: a válaszadók 40%-a inkább vagy teljes mértékben egyetért azzal, hogy kényelmes lehet így is borravalót adni, míg 35%-uk nem szereti ezt a módszert. A kártyaterminálokon gyakran megjelenő borravaló-ajánlások – például 5, 10 vagy 15% – többségben elutasításba ütköznek.

A megkérdezettek 75%-a inkább vagy teljes mértékben úgy véli, hogy a borravaló összegét inkább saját maga szeretné meghatározni. Noha a Z-generációt digitálisan nyitott nemzedéknek tartják, sok fiatal felnőtt – 56%-uk – éttermi látogatáskor továbbra is a készpénzt választja.

Kapcsolódó cikkeink