Bornovella a palackokon

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 12. 16. 12:12

Észak-olasz bortermelőkkel szövetkezett az olasz Feltrinelli könyvesboltlánc, akciójuk keretében az italról szóló írások az üvegek oldalára ragasztva olvashatók. Hat éve tart az együttműködés, esztendőnként novellapályázatot hirdetnek amatőr írók számára, a tematikai kikötés annyi, hogy borhoz kell kötődniük az írásoknak.

„Palackozott bornovella” csak az első három helyezett műve lehet. Az évek múltával egyre többen pályáztak, az idén már ezerre nőtt a számuk, és most először már nemcsak címkés kivitelben, de a borokhoz csatoltan külön kis füzetecskében is megjelennek az írások. A példányszám igen tekintélyes: 700 ezer.

„Az emberek nagyobb keveset olvasnak Olaszországban. Ha sikerül ösztönöznünk az olvasást az egyszerű emberek körében ezekkel a könnyed, de nagyon megindító novellákkal, akkor elégedettek lehetünk” – idézi az MTI Ettore Nicolettót, a Santa MargHerita bortermelő-szövetség elnökét. A statisztikák szerint minden tizedik olasz családnak egy árva könyv sincs az otthonában, és az olaszok csupán 47 százaléka olvas el legalább egy könyvet évente „önként”, azaz olyat, amely nem kötődik munkájához vagy tanulmányaihoz – írja az agromonitor.hu.

Kapcsolódó cikkeink