Bornovella a palackokon
Észak-olasz bortermelőkkel szövetkezett az olasz Feltrinelli könyvesboltlánc, akciójuk keretében az italról szóló írások az üvegek oldalára ragasztva olvashatók. Hat éve tart az együttműködés, esztendőnként novellapályázatot hirdetnek amatőr írók számára, a tematikai kikötés annyi, hogy borhoz kell kötődniük az írásoknak.
„Palackozott bornovella” csak az első három helyezett műve lehet. Az évek múltával egyre többen pályáztak, az idén már ezerre nőtt a számuk, és most először már nemcsak címkés kivitelben, de a borokhoz csatoltan külön kis füzetecskében is megjelennek az írások. A példányszám igen tekintélyes: 700 ezer.
„Az emberek nagyobb keveset olvasnak Olaszországban. Ha sikerül ösztönöznünk az olvasást az egyszerű emberek körében ezekkel a könnyed, de nagyon megindító novellákkal, akkor elégedettek lehetünk” – idézi az MTI Ettore Nicolettót, a Santa MargHerita bortermelő-szövetség elnökét. A statisztikák szerint minden tizedik olasz családnak egy árva könyv sincs az otthonában, és az olaszok csupán 47 százaléka olvas el legalább egy könyvet évente „önként”, azaz olyat, amely nem kötődik munkájához vagy tanulmányaihoz – írja az agromonitor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >