Borkoktél: Keverd és kóstold!
Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos induló kampány bizonyította, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas dolog. Világossá vált azonban az is, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség, amiben meghatározó szerepe van a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlésének és elvárásainak. Az ő folyamatosan változó igényeikre a könnyen érthető minőségi borokkal és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italokkal, koktélokkal lehet válaszolni.

Epres frozé
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Ez volt a kiindulópontja a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa június végén indult Keverd és Kóstold! kampányának és borkoktélok augusztustól kezdett népszerűsítésének. A HNT kutatta a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait, ami során egyértelművé vált, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé, ami a Z-generáció esetében meghatározó. //
Kapcsolódó cikkeink
Sokszínű magyar bor
Elindult a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa „Magyar Bor. Sokszínű, mint Te!” borpromóciós…
Tovább olvasom >Tudatosabb borfogyasztók lettek a fiatalok
Az alkalmi, élményalapú borfogyasztás jelentős növekedését mutatta ki a 18–40…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >