Borkoktél: Keverd és kóstold!
Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos induló kampány bizonyította, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas dolog. Világossá vált azonban az is, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség, amiben meghatározó szerepe van a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlésének és elvárásainak. Az ő folyamatosan változó igényeikre a könnyen érthető minőségi borokkal és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italokkal, koktélokkal lehet válaszolni.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/08/Borkoktel_opt.jpeg)
Epres frozé
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Ez volt a kiindulópontja a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa június végén indult Keverd és Kóstold! kampányának és borkoktélok augusztustól kezdett népszerűsítésének. A HNT kutatta a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait, ami során egyértelművé vált, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé, ami a Z-generáció esetében meghatározó. //
Kapcsolódó cikkeink
Jó borok, nyomasztó mellékízek!
Nehéz gazdasági helyzet, az értékesítésben nem érvényesíthető költségnövekedés, csökkenő fogyasztás…
Tovább olvasom >Hegyközségek Nemzeti Tanácsa: nélkülözhetetlen a borok átadási árainak emelése
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szerint nélkülözhetetlen a borok átadási…
Tovább olvasom >A jövőben is számíthatnak a kormány támogatására a magyar borászok
A szőlő-és borágazat helyzetéről, az új borjogi szabályokról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >