Borkoktél-kampányt szervez a HNT
Július végén a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) megtartotta a ˇKeverd és kóstold” kampány sajtótájékoztatóját, melyen a boralapú koktélok kerültek fókuszba.

A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire többek között boralapú italokkal, koktélokkal lehet válaszolni
„Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos kampányt indítottunk és megmutattuk – hangsúlyozzák a HNT illetékesei –, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. Kampányaink tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett néznünk, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai.”
Az Y és Z generáció számára fontos az innováció, az élmények, a meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenés. Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nem csak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal – és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italokkal, koktélokkal lehet válaszolni.
Ez volt a kiinduló pontja a most induló Keverd és Kóstold! kampánynak, amelyet a 42. Országos Borverseny díjkiosztó gáláján mutattak be a szakmai közönségnek. A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el az Országos Borverseny díjnyertes fehér-, rozé és vörösborából valamint pezsgőjéből. A bemutatott 4 bor- és pezsgő alapú koktél, a Neo-Spritzer, az Epres Frozé, a Bubble Tea és a Red Right Hand hatalmas sikert aratott a szakmai résztvevők, borászatok körében. A fogyasztók körében augusztustól népszerűsítik a borkoktélokat – receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére.
A sajtótájékoztotón Frittmann János hangsúlyozta, hogy a borkoktél kampány indítását megelőzően tanulmányozták a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait és egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a „Z” generáció esetében meghatározó.
Borbély Tamás elmondta, hogy a mai sajtótájékoztató a „Keverd és kóstold!” kampányunk első állomása. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a HNT borkoktél programjával:
Szentendrei Bornapok – Kőhegyi Pincészet stand 2023. augusztus 25.
Budafoki Borfesztivál – Garamvári Pincészet stand 2023. szeptember 02.
Budapest Borfesztivál – VINCE Magazin stand 2023. szeptember 08.
A borkoktél receptek itt érhetőek el: https://www.hnt.hu/wp-content/uploads/2023/07/BORKOKTEL-KATALOGUS-vegleges_final_kicsi-1.pdf
Borkoktél videók a magyaborod.hu youtube oldalán: https://www.youtube.com/@magyarborod4617
Kapcsolódó cikkeink
Hegyközségek Nemzeti Tanácsa: nélkülözhetetlen a borok átadási árainak emelése
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szerint nélkülözhetetlen a borok átadási…
Tovább olvasom >A jövőben is számíthatnak a kormány támogatására a magyar borászok
A szőlő-és borágazat helyzetéről, az új borjogi szabályokról és a…
Tovább olvasom >Nőhetnek a borászok terhei az új hulladékgazdálkodási szabályok miatt
Jelentősen növeli a szőlő- és borágazat gazdasági és adminisztratív terheit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elboronáljuk – A nap videója
De nem is akárhogyan! Fantasztikus ötlet – emberi kreativitás, AI-segítség…
Tovább olvasom >Quadratisch, demokratisch, gut – A nap képe
Menj szavazni – üzeni egy demokratikus csokoládé. Hétfő reggel már…
Tovább olvasom >