Borásznők kóstolója
Kizárólag női borászok részvételével rendezték meg a 3. Gyengébb? Nem! elnevezésű sétáló kóstolót a nemzetközi nőnap előestéjén, szombaton a Sofitel Budapest Chain Bridge Hotelben, ahol 35 pincészet 123 borával ismerkedhettek meg a látogatók.
Három éve jelent meg Szabó Edit borszakíró Gyengébb? Nem! című kötete, amelyben huszonhat női borász, birtokigazgató meséli el saját történetét és családi receptjeit. A könyv megjelenése óta hagyománnyá vált, hogy a nemzetközi nőnap alkalmából Magyarország borásznői közös kóstolón mutatják be boraikat – emlékeztetnek a szervezők az MTI-hez eljuttatott közleményükben.
Ebben az évben minden eddiginél több borásznővel találkozhattak az érdeklődők, akik Tokaj-Hegyaljától Sopronig, Egertől Villányig Magyarország szinte mindegyik borvidékéről kóstolhattak habzó és csendes, fehér és vörös, száraz és édes borokat, köztük számos, most debütáló újdonságot.
A sétálókóstoló ideje alatt két mesterkurzus zajlott: Hámori Gabriella színművész, a tállyai Szóló és a móri Csetvei Pincészet segítségével a természetes borok világát ismerhették meg az érdeklődők, majd Ónodi Eszter színművész, Bodó Judit (Bott Pince, Tokaj) és Luka Enikő (Luka Pincészet, Sopron) furmintokról, vörösborokról és a nőkről beszélgettek Szabó Edit vezetésével.
A rendezvényen kiállító borásznők honoráriumukat hagyományosan jótékony célra ajánlják fel: idén a Magyar Rett Szindróma Alapítvány működését, valamint a Győri Lions Alapítványon keresztül egy vaksága miatt művészi pályája elhagyására kényszerülő brácsaművészt támogatnak.
Szombaton rendezték a Borászok Borásza díj idei jelöltjeinek bemutatkozó kóstolóját is a budapesti Larus étteremben, ezért a két rendezvény egymással összefogva közös jegyet is értékesít – közölték a szervezők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Borpiaci változások: csökkenő fogyasztás, kihívások és lehetőségek
Az elmúlt években jelentős átalakulás zajlott a hazai és nemzetközi…
Tovább olvasom >AI-alapú borajánló eszközt vezet be az M&S
A brit Marks & Spencer (M&S) új, mesterséges intelligenciával működő…
Tovább olvasom >„Winefluencer” klubot indít a brit Aldi a közösségi médiában
A brit Aldi által elindított „Winefluencer Club” nevű kezdeményezéssel lehetőséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jön a SIRHA BUDAPEST!
2026. március 3-án, pontosan egy év múlva, ismét megnyitja kapuit…
Tovább olvasom >MWC 2025 Kiállítás: A Samsung Galaxy AI-jal és szoftverközpontú hálózatokkal erősíti tovább a mobil AI-ban betöltött szerepét
A Samsung újraírja a mobil AI élményeket a 2025-ös Mobil…
Tovább olvasom >Így válhat értékké a művészet a vállalatok számára_Art is Business képzés áprilistól
A művészeti és üzleti világ hatékony együttműködésének serkentésére indít képzést…
Tovább olvasom >