Borászatok honlapjainak versenye
A Hungarianwines.eu meghirdette az első Interwine Díjat, egy versenyt, ahol kivételesen nem borok, hanem honlapok versenyeznek.
2020 március óta a bor elsődleges kommunikációja az online térbe került át. A vásárlók a szupermarketeken kívül nem az éttermekben, nem a borbárokban, hanem az interneten találkoznak először egy borral. Külföldiek esetében ez sokszorosan igaz: nem utaznak hozzánk, nem keresik fel a pincészeteket. A honlapok szerepe felértékelődött. Akinek nincs működő honlapja, az láthatatlan. És a magyar borászatok honlapjai piacképesek?
A verseny nevezési határideje 2021. január 20., így a téli, eseménytelen hetek alatt, a bezártságban minden borászat szánhat egy kis időt a honlapja frissítésére. Fontos: a nevezést már most meg lehet ejteni pár kattintással, a honlapot viszont január 20-ig lehet még csinosítani, csak január 21-étől fogják értékelni a zsűritagok.
A verseny első fordulójában SEO-, design-, webfejlesztő- és médiaszakemberek értékelik a weboldalakat és juttatják döntőbe a legjobbakat. A közönség is szerepet kap – ezáltal megmozgatva a borkedvelőket –, ugyanis a borfogyasztó szavazók is döntőbe juttathatnak néhány borászatot. A döntőben pedig nemzetközi szakértők bírálnak majd: világhírű, az online kereskedelemben és médiában jártas szakemberek pásztázzák majd a magyar borászatok honlapjait! Ott van a zsűriben a svéd sommelier világbajnok, a Tasted.wine tulajdonosa, Andreas Larsson, de zsűrizni fog a legnagyobb borkereső böngésző, a „boros google”, azaz a Wine Searcher szerkesztője, Don Kavanagh is. Ugyancsak elfogadta felkérésünket Lucy Shaw, a legfontosabb brit trade magazin, a Drinks Business főszerkesztője. Zsűrizni fog a legfrissebb Decanter Wine Retail díjazott, a kelet-közép-európai borok legjobb angliai kereskedése, a Novel Wines társtulajdonosa, Zsiga György.
Az elbírálásnál nem az a fontos, hogy mekkora adatmennyiség szerepel a honlapon. Egy kicsi, szűk portfóliójú borászat honlapja ugyanúgy esélyes a díjra, ahogy egy profi csapattal készített honlap. A következő szempontokat érdemes átnézni:
1. Megtalálhatóak-e a honlapon a legfontosabb alapinformációk: hol helyezkedik el a borászat, kik a csapattagok, mekkora léptékű a borászat, mi a rövid története, milyen borok készülnek, elérhetőségek?
2. Mennyire aktuálisak az ott szereplő információk?
3. Milyen felhasználói élményt nyújt a honlap, azaz milyen könnyű kezelni, navigálni az egyes menüpontok között?
4. Van-e webshop, s ha igen, működik-e. Kiderül-e minden (például a szállítási ár) a felhasználói felületen?
5. Mennyire informatívak a borleírások, technikai adatok?
6. Jól működik-e SEO szempontjából (azaz megtalálja-e a Google)?
7. Milyen esztétikai élményt nyújt a honlap? Mennyire harmonizál a tartalom a megjelenéssel?
8. Van-e pincelátogatás, s ha igen, mennyire alaposan és kedvcsinálóan jelenik meg?
9. Van-e tartalmas képanyag? A vizuális megjelenés mennyiben támogatja a márka ismertségét?
10. Van-e idegen nyelvű verzió, s ha igen, fel van-e töltve kellőképpen?
11. Mobil reszponzív a honlap, azaz jól működik mobiltelefonon is?
12. Van-e bármilyen egyedi, kreatív megoldás?
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >