Boráringás
Az idei első félévben finom árváltozások jellemeztek a hazai bor nagykereskedelmet. Az Agrárgazdasági Kutató Intézet adatai szerint a földrajzi jelzés nélküli és az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok belföldön értékesített mennyisége 5 százalékkal csökkent 2016. január és június között 2015 hasonló időszakához képest. A fehérborok iránt valamivel több, mint egy százalékkal lanyhult a kereslet.
A vörös- és rozéborok értékesítése csaknem kilenc százalékkal esett a megfigyelt időszakban. A belföldön termelt borok feldolgozói értékesítési ára közel három százalékkal, hektóliterenként 25 965 forintra emelkedett 2016 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva. A fehérborok ára egy százalékkal, 24 221 forintra, a vörös- és rozéboroké pedig öt százalékkal, 28 456 forintra emelkedett a vizsgált időszakban. A fehérborok közül a földrajzi jelzés nélküli borok értékesítési ára hét százalékkal, 27 183 forintra, az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott boroké csaknem két százalékkal, 23 869 forintra nőtt. A vörös- és rozéborok közül a földrajzi jelzés nélküli borok értékesítési átlagára három százalékkal, 23 547 forintra csökkent, míg az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott boroké két százalékkal, 26 003 forintra emelkedett a megfigyelt időszakban. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >Történelmi döntés: az Európai Bizottság jóváhagyta az első fenntarthatósági áregyezséget a borágazatban
Az Európai Bizottság első alkalommal foglalt hivatalosan állást egy fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Terjed a szőlő aranyszínű sárgaság: már a Somlói borvidéket is elérte a súlyos betegség
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) friss laboratóriumi vizsgálatai alapján immár…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >