Boráringás
Az idei első félévben finom árváltozások jellemeztek a hazai bor nagykereskedelmet. Az Agrárgazdasági Kutató Intézet adatai szerint a földrajzi jelzés nélküli és az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok belföldön értékesített mennyisége 5 százalékkal csökkent 2016. január és június között 2015 hasonló időszakához képest. A fehérborok iránt valamivel több, mint egy százalékkal lanyhult a kereslet.
A vörös- és rozéborok értékesítése csaknem kilenc százalékkal esett a megfigyelt időszakban. A belföldön termelt borok feldolgozói értékesítési ára közel három százalékkal, hektóliterenként 25 965 forintra emelkedett 2016 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva. A fehérborok ára egy százalékkal, 24 221 forintra, a vörös- és rozéboroké pedig öt százalékkal, 28 456 forintra emelkedett a vizsgált időszakban. A fehérborok közül a földrajzi jelzés nélküli borok értékesítési ára hét százalékkal, 27 183 forintra, az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott boroké csaknem két százalékkal, 23 869 forintra nőtt. A vörös- és rozéborok közül a földrajzi jelzés nélküli borok értékesítési átlagára három százalékkal, 23 547 forintra csökkent, míg az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott boroké két százalékkal, 26 003 forintra emelkedett a megfigyelt időszakban. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Nyárindító bor és pezsgő ünnep a Szabadság téren
A nagy sikerű Bor & Pezsgő Fesztivál és Junibor Ünnep…
Tovább olvasom >A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >Borpromóciós támogatás segíti a hazai termelők piacra jutását
Hamarosan indul a hazai borok bel- és külföldi népszerűsítését segítő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >