Bor ellen kampányol, miközben a borágazatot képviseli? Wáberer György kihívása botrányt kavart
Jelentős felháborodást váltott ki a hazai borászok körében Wáberer György közösségi médiában közzétett videója, amelyben alkoholmentes hónapra buzdítja követőit. A kampány, amely a borfogyasztás káros hatásaira hívja fel a figyelmet, elsőre hasznos egészségügyi üzenetnek tűnhetne – csakhogy a videót nem akárki, hanem a Tokaji borvidék egyik legfontosabb szereplője, a Tokaj-Hegyalja Egyetem fenntartója, a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanács elnöke tette közzé – írja a Pénzcentrum.
A szakma nem rejtette véka alá véleményét: a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) hivatalos közleményében „Wáberer-paradoxonnak” nevezte az esetet, és éles kritikát fogalmazott meg. A HNT szerint a kampány mélységes ellentmondásban áll a Tokaji Borvidék fejlesztési céljaival, a szőlész-borász képzéssel, valamint a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány tulajdonába került Grand Tokaj Zrt. érdekeivel.
„Jogosan vetődik fel a kérdés: hogyan egyeztethető össze a borfogyasztás elutasítása egy olyan személlyel, akinek feladata a borágazat érdekeinek szolgálata?” – olvasható a HNT nyilatkozatában. A testület szerint Wáberer kampánya nemcsak szakmai önellentmondás, hanem közvetlen támadás a mértékletes és tudatos borfogyasztás kultúrája ellen is, amelynek kialakításáért évek óta küzd a szakma.
A HNT szerint a videó egyértelműen jelzi, hogy Wáberer üzletemberi szempontjai felülírják a borágazat érdekeit – amit a Tanács „éppolyan károsnak ítél, mint a túlzott alkoholfogyasztást vagy a dohányzást”.
Az ügy túlmutat egy egyszerű Facebook-bejegyzésen: ráirányítja a figyelmet arra a feszültségre, amely a közéleti és üzleti szerepvállalások közti határvonalak elmosódásából fakad. Egy olyan személy esetében, aki egyszerre befolyásolja a borvidéki fejlesztéspolitikát, az egyetemi képzést és a legnagyobb helyi borászati vállalat irányát, a nyilvános állásfoglalások különös súllyal esnek latba.
A kérdés már nem az, hogy szabad-e alkoholfogyasztás-ellenes kampányt indítani – hanem az, hogy hiteles lehet-e egy ilyen üzenet olyan valakitől, akinek feladata épp az adott ágazat értékeinek és jövőjének képviselete.
Kapcsolódó cikkeink
Tíz napon át ünneplik az Egri Bikavért – gasztronómia, pincetúrák és gálaest az Egri borvidéken
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Nébih: újabb borvidékeken jelent meg a szőlő aranyszínű sárgaság betegsége
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ősz, szüret és borvásár az Auchanban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Exportbajnok innovációval a cukorpiaci kanyarban – budapesti iparági kerekasztal az édességgyártók versenyképességéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >10 éves a MOL Fresh Corner – az olimpiai bajnoktól a Tankcsapdáig mindenki az ország legkedveltebb hot-dogját ünnepli
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Exkluzív vásárlói bulit szervez a Lidl az egyik budapesti üzletébe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >