Bor ellen kampányol, miközben a borágazatot képviseli? Wáberer György kihívása botrányt kavart
Jelentős felháborodást váltott ki a hazai borászok körében Wáberer György közösségi médiában közzétett videója, amelyben alkoholmentes hónapra buzdítja követőit. A kampány, amely a borfogyasztás káros hatásaira hívja fel a figyelmet, elsőre hasznos egészségügyi üzenetnek tűnhetne – csakhogy a videót nem akárki, hanem a Tokaji borvidék egyik legfontosabb szereplője, a Tokaj-Hegyalja Egyetem fenntartója, a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanács elnöke tette közzé – írja a Pénzcentrum.
A szakma nem rejtette véka alá véleményét: a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) hivatalos közleményében „Wáberer-paradoxonnak” nevezte az esetet, és éles kritikát fogalmazott meg. A HNT szerint a kampány mélységes ellentmondásban áll a Tokaji Borvidék fejlesztési céljaival, a szőlész-borász képzéssel, valamint a Tokaj-Hegyalja Egyetemért Alapítvány tulajdonába került Grand Tokaj Zrt. érdekeivel.
„Jogosan vetődik fel a kérdés: hogyan egyeztethető össze a borfogyasztás elutasítása egy olyan személlyel, akinek feladata a borágazat érdekeinek szolgálata?” – olvasható a HNT nyilatkozatában. A testület szerint Wáberer kampánya nemcsak szakmai önellentmondás, hanem közvetlen támadás a mértékletes és tudatos borfogyasztás kultúrája ellen is, amelynek kialakításáért évek óta küzd a szakma.
A HNT szerint a videó egyértelműen jelzi, hogy Wáberer üzletemberi szempontjai felülírják a borágazat érdekeit – amit a Tanács „éppolyan károsnak ítél, mint a túlzott alkoholfogyasztást vagy a dohányzást”.
Az ügy túlmutat egy egyszerű Facebook-bejegyzésen: ráirányítja a figyelmet arra a feszültségre, amely a közéleti és üzleti szerepvállalások közti határvonalak elmosódásából fakad. Egy olyan személy esetében, aki egyszerre befolyásolja a borvidéki fejlesztéspolitikát, az egyetemi képzést és a legnagyobb helyi borászati vállalat irányát, a nyilvános állásfoglalások különös súllyal esnek latba.
A kérdés már nem az, hogy szabad-e alkoholfogyasztás-ellenes kampányt indítani – hanem az, hogy hiteles lehet-e egy ilyen üzenet olyan valakitől, akinek feladata épp az adott ágazat értékeinek és jövőjének képviselete.
Kapcsolódó cikkeink
Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >