Bonbonetti Kft. – Évértékelő 2008
A Bonbonetti Kft. hazánk legnagyobb hagyományokkal rendelkező és legjelentősebb kapacitású édesipari vállalata. Örömmel mondhatom, hogy már 4 éve folyamatosan sikerül növelni árbevételünket, s a cég eredményességét is stabilan tartani. A tavalyi évben közel 7 százalékos növekedést elérve sikerült áttörni a 13 milliárd forintos árbevételi határt. Az elmúlt év azonban lényegesen nehezebb volt, mint a 2007-es, hiszen drasztikusan megugrottak a nyersanyagárak, és ehhez jöttek még a tartósan magas kereskedelmi költségek, amelyek együtt két számjegyű növekedést idéztek elő költségoldalon!Cégünk stratégiája nem változott, továbbra is a fő márkáinkra koncentrálunk. A tibi és a Cherry Queen immár klasszikus, jól megalapozott márkának számít, velük kiugró növekedést már nehéz elérni. De ezeknél a termékeknél is vezettünk be újdonságokat: a tibivel beléptünk a prémium szegmensbe, illetve egész mogyorós táblás változatokat is bevezettünk, míg a Cherry Queennél marcipános ízzel bővült a portfólió. A Bonbonetti márka pedig úgymond „kezd beérni”, hiszen – nem utolsósorban az új csomagolásnak és az új étcsokoládés termékeknek köszönhetően – 30 százalékos növekedést produkált. A Bonbonita prémium desszertcsalád is egy különleges étcsokoládés termékkel kiegészülve több mint egyharmaddal tudta növelni forgalmát.
Úgy gondolom, a múlt évi teljesítményünket felértékeli, hogy azt a jelenlegi nehéz piaci körülmények között értük el, amikor több cég is sajnos tönkrement. A Bonbonetti termékcsalád megújítása és az új termékek bevezetése nagyon sikeres volt. Előzetes várakozásainknál háromszor nagyobb mennyiségeket rendeltek meg újdonságainkból, úgyhogy július óta három műszakban és szinte a hét minden napján termeltünk Vágóhíd utcai üzemünkben.
Ugyanakkor bennünket is egyre jobban érintenek az egyre kedvezőtlenebbé váló makrogazdasági viszonyok, ráadásul a környező országokban gyártató multinacionális piaci szereplők jóval kedvezőbb költségszerkezettel hozzák be a termékeiket, és olyan mértékben akcióztak például a nyáron, amit mi nem engedhetünk meg magunknak. Ha ezek az állapotok továbbra is fennmaradnak, akkor az hosszabb távon a növekedésünk rovására mehet.
Megpróbálunk azonban ismét proaktívan elébe menni a problémáknak, s két nagy területen továbbfejlődni: az egyik, hogy továbbfolytatjuk a beruházásokat, a másik pedig, hogy egyre többet áldozunk az emberi erőforrások fejlesztésére minden szinten, aminek érdekében elindítottuk a Bonbonetti Akadémiát és a Bonbonetti Büszkeségei programot.
Tulajdonosi struktúránk továbbra is változatlan, s a jelenlegi „felállás” optimálisnak látszik: egyrészt tisztában vannak a magyar piac sajátosságaival, másrészt támogatják a beruházási elképzeléseinket. A beruházások pedig elengedhetetlenek, egyrészt nekünk is követni kellene a Nyugaton zajló innovációs hullámot, másrészt ezzel növelhető lehetne a termelékenység és javíthatnánk pozíciónkat az árharc terén, illetve az ágazati probléma – azaz hogy nincs elegendő szakmunkás – is kezelhető lehetne.
Összességében a Bonbonetti jövőjét optimistán látom, hiszen már négy éve jól fut a szekér, és az elmúlt évet is sikeresen zárjuk – már amennyire manapság az élelmiszeriparban az éppen pozitív eredmény annak számít. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban
November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a…
Tovább olvasom >A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris…
Tovább olvasom >Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka
A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az…
Tovább olvasom >