Bonbonetti Kft. – Évértékelő 2008

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 02. 05. 08:00

A Bonbonetti Kft. hazánk legnagyobb hagyományokkal rendelkező és legjelentősebb kapacitású édesipari vállalata. Örömmel mondhatom, hogy már 4 éve folyamatosan sikerül növelni árbevételünket, s a cég eredményességét is stabilan tartani. A tavalyi évben közel 7 százalékos növekedést elérve sikerült áttörni a 13 milliárd forintos árbevételi határt. Az elmúlt év azonban lényegesen nehezebb volt, mint a 2007-es, hiszen drasztikusan megugrottak a nyersanyagárak, és ehhez jöttek még a tartósan magas kereskedelmi költségek, amelyek együtt két számjegyű növekedést idéztek elő költségoldalon!Cégünk stratégiája nem változott, továbbra is a fő márkáinkra koncentrálunk. A tibi és a Cherry Queen immár klasszikus, jól megalapozott márkának számít, velük kiugró növekedést már nehéz elérni. De ezeknél a termékeknél is vezettünk be újdonságokat: a tibivel beléptünk a prémium szegmensbe, illetve egész mogyorós táblás változatokat is bevezettünk, míg a Cherry Queennél marcipános ízzel bővült a portfólió. A Bonbonetti márka pedig úgymond „kezd beérni”, hiszen – nem utolsósorban az új csomagolásnak és az új étcsokoládés termékeknek köszönhetően – 30 százalékos növekedést produkált. A Bonbonita prémium desszertcsalád is egy különleges étcsokoládés termékkel kiegészülve több mint egyharmaddal tudta növelni forgalmát.
Úgy gondolom, a múlt évi teljesítményünket felértékeli, hogy azt a jelenlegi nehéz piaci körülmények között értük el, amikor több cég is sajnos tönkrement. A Bonbonetti termékcsalád megújítása és az új termékek bevezetése nagyon sikeres volt. Előzetes várakozásainknál háromszor nagyobb mennyiségeket rendeltek meg újdonságainkból, úgyhogy július óta három műszakban és szinte a hét minden napján termeltünk Vágóhíd utcai üzemünkben.
Ugyanakkor bennünket is egyre jobban érintenek az egyre kedvezőtlenebbé váló makrogazdasági viszonyok, ráadásul a környező országokban gyártató multinacionális piaci szereplők jóval kedvezőbb költségszerkezettel hozzák be a termékeiket, és olyan mértékben akcióztak például a nyáron, amit mi nem engedhetünk meg magunknak. Ha ezek az állapotok továbbra is fennmaradnak, akkor az hosszabb távon a növekedésünk rovására mehet.
Megpróbálunk azonban ismét proaktívan elébe menni a problémáknak, s két nagy területen továbbfejlődni: az egyik, hogy továbbfolytatjuk a beruházásokat, a másik pedig, hogy egyre többet áldozunk az emberi erőforrások fejlesztésére minden szinten, aminek érdekében elindítottuk a Bonbonetti Akadémiát és a Bonbonetti Büszkeségei programot.
Tulajdonosi struktúránk továbbra is változatlan, s a jelenlegi „felállás” optimálisnak látszik: egyrészt tisztában vannak a magyar piac sajátosságaival, másrészt támogatják a beruházási elképzeléseinket. A beruházások pedig elengedhetetlenek, egyrészt nekünk is követni kellene a Nyugaton zajló innovációs hullámot, másrészt ezzel növelhető lehetne a termelékenység és javíthatnánk pozíciónkat az árharc terén, illetve az ágazati probléma – azaz hogy nincs elegendő szakmunkás – is kezelhető lehetne.
Összességében a Bonbonetti jövőjét optimistán látom, hiszen már négy éve jól fut a szekér, és az elmúlt évet is sikeresen zárjuk – már amennyire manapság az élelmiszeriparban az éppen pozitív eredmény annak számít. (X)

Kapcsolódó cikkeink