Boltszámban a Lidl vezet, de az Aldi olcsóbb
Az Aldi az utóbbi években szinte naponta nyitott új egységet valahol Európában, a Lidl azonban csaknem dupla akkora sebességgel terjeszkedett.
A Lidl a kereskedelem történetében először átvette a vezetést, 2007-ben a kontinensen 7 271 üzletet működtet, míg az Aldi 6 997-et. Az Aldi csak tíz európai országban van jelen, és általában úgy terjeszkedik, hogy egy-egy boltjára 25 000 lakos jusson. Ezzel szemben a Lidl majdnem kétszer annyi országban működtet üzleteket, például Skandinávia mellett az új EU-tagországokban is – többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat elemzése földrészünk diszkontjairól.
Azokban az országokban, ahol mind a két cég részt vesz a kereskedelem versenyében, az Aldi piaci részesedése – kivéve Franciaországot – jóval magasabb. Például Németországban az élelmiszer-kiskereskedelem bevételének negyed része az Aldi és a Lidl pénztáraiba kerül. Ebből azonban oroszlánrész jut az Aldinak: 60 százalék.
Más európai piacokon az Aldi forgalma összességében stabil, miközben az egy üzletre eső bevételek kis mértékben csökkennek. Viszont a Lidl számai növekednek: A tíz európai országban a csomagolt termékek forgalmának növekedéséből egynegyed rész a Lidlnek köszönhető, amit expanziója révén ér el.
– A Lidl sikerének fő oka valószínűleg a gyártói márkák magas aránya a választékban, míg az Aldi főleg kereskedelmi márkás termékeket preferál. Azon kívül a Lidl választékában a cikkelemek száma olyan gyorsan növekszik, hogy ezt a fogyasztók mint jelentős különbséget érzékelik, az Aldival szemben – állapítja meg Turcsán Tünde, a Nielsen magyarországi vállalatának ügyfélszolgálati osztályvezetője.
Ugyanakkor az Aldi általában agresszívebb árpolitikát folytat, mint a Lidl. Sőt, Hollandiában is olcsóbb tud lenni az Aldi, ahol a Lidl nem árusít gyártói márkákat. Németországban az árak agresszivitása az Aldinál némileg erősödött, miközben a Lidlnél kis mértékben csökkent. Ennek következtében a két diszkont lánc árai egyre jobban különböznek egymástól.
##
Táblázat. Az Aldi és a Lidl összes európai boltjainak száma az elmúlt időszakban.
Év |
Aldi |
Lidl |
1991 |
3 248 |
754 |
1995 |
4 116 |
2 105 |
2000 |
5 104 |
3 685 |
2005 |
6 475 |
6 060 |
2007 |
7 271 |
6 997 |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Táblázat. Az Aldi és a Lidl árszínvonalának alakulása 25 árucsoportban, az egyes országok élelmiszer-kiskereskedelmének átlagához képest. Százalékban.
Ország |
Al |
di |
Li |
dl |
|
2006 |
2007 |
2006 |
2007 |
Németország |
71 |
71 |
81 |
84 |
Belgium |
52 |
53 |
55 |
54 |
Hollandia |
59 |
58 |
66 |
67 |
Írország |
65 |
65 |
75 |
73 |
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >