Boltok, POP, romkocsmák, avagy POPAI vezetői találkozó magyar módra
2012. október 4–5-én Budapesten találkoztak a POPAI (a Marketing at Retail iparág chicagói központú világszervezete) európai képviselői. A két nap folyamán a magyar szervezet több tagjával és munkásságával
ismerkedtek meg. Programjuk boltlátogatást, a Zwack látogatói központjának bejárását, sőt, romkocsmatúrát is tartalmazott.
A POPAI (Point of Purchase Association International) minden kontinensen képviselteti magát, iparági platformot nyújtva a Marketing at Retail, Shopper Marketing, instore, POP-szektor résztvevőinek. A szervezet az oktatás, kutatás, innováció, kommunikáció területén nyújt nemzetközi hátteret a helyi szervezeteknek. Az európai szervezetek szorosabb együttműködése érdekében évente kétszer szerveznek találkozót az érintett képviselők, a világtalálkozó pedig általában márciusban kerül megrendezésre.
Október 4–5-én Budapesten gyűlt össze a 17 országot képviselő 10 szakember. A találkozót megtisztelte jelenlétével a POPAI észak-amerikai elnöke, Michael Heneghan is.
Boltlátogatás extrákkal
Csütörtök kora délután gyülekeztek
a találkozó résztvevői a buszos túrára, ahol nyomban kezükbe kaptak egy rövid, Nielsen-adatokat is tartalmazó összefoglalót Magyarországról, a kereskedelem szerkezetéről és a láncok sorrendjéről.
Az első állomás a Váci úti Tesco Extra volt, ahol a delegációt Hódi József áruház-igazgató vezette végig a nemrégiben megújult hipermarket főbb osztályain, kiemelve a Tesco Extra sajátosságait, a belépő impulz zónát, az elektronikai osztály és a szolgáltató részek sajátosságait, a friss utca látványosságait, a ruházati részleg megújult dizájnját és az önkiszolgáló kasszaszigetet is. A delegáció tagjai minden kérdésükre
választ kaptak. Többen kiemelték
a Tesco saját instore kommunikációs anyagainak és saját márkás termékei promotálásának magas színvonalát, de hiányolták a márkás termékek hasonló arányú támogatását.
A Déli ABC-ben Széchy Zoltán áruházvezető a nagy vásárlószámot kezelő, sajátos elhelyezkedésű szupermarket koncepciójába nyújtott betekintést. A látogatóknak nagyon tetszett
a pékáruválaszték, és az úton levő vásárlók igényeit messzemenően figyelembe vevő alkoholmentes italok impulz kihelyezéseinek változatos megoldásai is. A borok igényes, fa állványokon való megjelenítése többeket vásárlásra ösztönzött.
Az Allée bevásárlóközpont akár Németországban is lehetne – vélték a túra résztvevői, akiket a Spar részéről Fehér István kommunikációs igazgató fogadott és vezetett körbe az Interspar regáljai között.
A résztvevőket lenyűgözte az áruválaszték, a kereszt-merchandising megoldások ötletessége, a saját és márkázott termékek POP-támogatása, a mobiltelefonnal való fizetés lehetősége.
Múzeum és romkocsma
A Zwack Unicum eddig nem sokat jelentett a delegáció tagjainak, de a család történetét bemutató film megnézése, a VIP múzeum és pincelátogatás,
a frissen csapolt Unicum és Unicum Szilva kóstolása után örökre szívükbe zárták ezt a márkát. Gulyás Csaba vezetésével pedig exkluzív betekintést nyerhettek az Unicum összetevőinek, készítésének titkaiba az exkluzív Bitter Kurzus keretében.
A Spoon hajón tálalt, kortárs magyar ételeket és a hozzájuk illő magyar borkülönlegességeket felvonultató vacsora után Benedek László, a Heineken kereskedelmi igazgatója vezette be a csoportot a magyar horeca-élet sajátos világába, a romkocsmák és top szórakozóhelyek zajos forgatagába.
Nemzetköziség és innováció
Pénteken a hivatalos menetrend előtt a POPAI Magyarország Egyesület legújabb tagja, a Flyvision Kft. mutatta be röviden a POP-területen rendkívül új, világszabadalommal védett találmányát, a levitációs berendezést, amelyben szinte bármilyen valós terméket – a mobiltelefontól a borosüvegig – be tudnak mutatni, nagy vásárlói és POPAI-vezetői érdeklődést generálva.
A tevékenységek és aktuális teendők áttekintése során kiderült, hogy minden szervezet az együttműködés, a nemzetközi tapasztalat és tudásmegosztás, valamint az innováció területére fókuszál leginkább.
Ebéd előtt Csíkné dr. Kovács Klára, a magyar POPAI tiszteletbeli tagja, a Global POPAI Awards nemzetközi zsűrijének tagja, a Sörszövetség elnöke köszöntötte a megjelenteket.
Ebéd után pedig a vásárláshelyi szemkamerás és érzelemmérések szakértője, az ET Research mutatkozott be a nemzetközi csapat előtt.
Bár a tervezett zárás 15 óra volt, a csoport még 18 órakor is folytatta a megbeszélést. Többen a hétvégére is Budapesten maradtak, kihasználva a szép idő és a város nyújtotta lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >