Bolti akciók újratöltve
A promóciókat imádják, keresik a vásárlók. Az utóbbi hónapok eseményei, a bespájzolások, készletek biztosítása, eladótér tágasabbá tétele a távolságtartás miatt, a korlátozások ideje visszavetette a különleges aktivitásokat. Most a visszatérő pezsgés a promóciókat is belendíti. A kérdés, ha minden megváltozott, működnek-e a régi, jól bevált promóciós mechanizmusok.
![Visszatérnek a promóciók](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/06/Bolti-akci%C3%B3k_%C3%A1rakci%C3%B3k.jpg)
Visszatérnek a promóciók, az instore aktivitások az eladótérbe
Árleszállítás, mintaszórás, kóstoltatás, egyet fizet kettőt kap, hozzácsomagolás, túltöltés, azonnali ajándék, AP-kód visszaküldés, nyereményjáték és sorolhatnánk tovább a kedvelt promóció tipusokat, amik annyira megszínesítik és feldobják a bevásárlást.
Világszerte veszteségesek a promóciók
A napicikk kereskedelem a világjárvány idején is kommunikált. Leginkább a biztonságos és szabályokat betartó vásárlásra hívta fel a figyelmet az óriásplakátokon, citylightokon, a boltokban és online. Az eladótérből felszedték az akciós kihelyezéseket, hogy a 2 bevásárlókocsi távolságot, ahol lehet betarthatóvá tegyék. Sok helyen limitálták az egyszerre bent tartózkodó vevők számát és kötelező haladási irányt is kijelöltek. Ilyen körülmények közt nem lehetett a boltokba hívás és vásárlásösztönzés üzenetét kommunikálni. A korlátozások mérséklésével újra a kiskereskedő láncok jelentek meg, immár az akciós, főként százalékos árengedmények hirdetésével.
![Kommunikáció a világjárvány idején](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/06/Bolti-akci%C3%B3k_SPAR.jpg)
Kommunikációs üzenetek a világjárvány idején
Az enGage Consultant honlapján Mike Anthony tanácsadó és szakkönyv író arra biztatja a márkatulajdonosokat, hogy gondolják át eddigi promóciós stratégiájukat, mérlegeljék a megváltozott vásárlási szokásokat és most mozduljanak a jövedelmező akciók irányába.
-Világszerte rengeteg promóciót elemeztünk és azt találtuk, hogy a legtöbb veszteséges. Nem mind, de majdnem – állapítja meg a „The Shopper Marketing Revolution” című könyv szerzője. Mégsem lehet beszüntetni őket, hiszen a gyors, rövidtávú forgalomnövelésre, a háztartások és a kereskedelem betáraztatására remekül használhatók. Tehát a nem létfontosságú cikkek gyártói, akik az elmúlt hónapokban értékesítési kieséseket szenvedtek el, most ehhez az eszközhöz nyúlnak az eladások fellendítésére. Azok a kategóriák, amelyek az elmúlt hónapokban keresettek voltak, valószínű nem maradnak le, gőzerővel megkezdik az akciózást. A kereskedők is ösztönzik az akciókat, ez a génjeikbe van kódolva, mint a vásárlások mozgatórugója. Ráadásul egyszerű, ismert, vevővonzó és a beszállítók fizetik. Ugyanakkor a vészhelyzetben megerősödött e-kereskedelemmel szemben is előnyös az eladótérben élményt jelentő aktivitások lebonyolítása. A vásárlók gazdasági helyzetének romlása is az árleszállítások irányába nyomja a kereskedőket. Így, bár a kóstoltatások és az események még váratnak magukra, az akciók azonnal indulhattak.
![Bolti akciók újraindulása](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/06/Bolti-akci%C3%B3_Prima.jpg)
Újra nagy lendületet vesz az akciózás és a promóciós kommunikáció
Több, mint promóció optimalizálás
Válságálló, nyereséges és márkaépítő promóciós stratégiát vásárlóközpontú (shopper-centric) megközelítéssel lehet felépíteni és megvalósítani. A márka és shopper marketing stratégiával összhangban érdemes megnézni a pandémia utáni fogyasztói és vásárlási szokásokat, kiértékelni a változásokat. A márkát már vásárló és a potenciális célcsoportokat figyelembe véve lehet jól célozni a promóciós üzenetet, hogy a kedvezmények ne az akcióvadász, márka- és boltváltogató közönség kapja, hanem a márka és bolt iránt elkötelezett, lojális vevők. Ehhez azonban nagyon jól kell ismerni a vásárlókat, azt is, hogy hatott rájuk a vészhelyzet, miben és hogyan változtattak, mit tartanak hozzáadott értéknek, mit gondolnak most a promóciókról és melyik típusokat részesítik előnyben.
Ugyanakkor kereskedőközpontú (retail-centric) átgondolásra is szükség van. Tudni kell kik a kulcsvevők, stratégiai partnerek az új normálban. Meg kell érteni, hogy mik az ő elvárásaik, céljaik a következő hónapokban. A stratégiai account menedzsment ideje következik, a kapcsolatok újraértékelésén és a célok újra összehangolásán keresztül.
Kapcsolódó cikkeink
Élmény és mobilitás találkozott a MOL és a Mastercard közös promóciójában
December elsején zárult le a MOL és a Mastercard újabb közös nyereményjátéka, amelyben…
Tovább olvasom >Lezárult a Soproni „rockos” promóciója
Közel huszonháromezer szavazattal szálltak versenybe a zenerajongó sörkedvelők az egyik…
Tovább olvasom >Mix-and-match ajánlatokkal igyekszik elkötelezettebbé tenni vásárlóit a brit Nisa
2025-ig tart a brit Nisa által a vásárlói elkötelezettség növelése…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >