Bojkott a gázai háború miatt
Izrael és a Hamász közötti háború októberi kezdete óta az amerikai Starbucks kávézólánc több, az egyiptomi közösségi médiában keringő fogyasztói bojkottlistán is szerepel.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Kairóban például a korábban hétköznapokon nyüzsgő Starbucks- és McDonald’s-üzletek tucatjai ma teljesen üresen álltak. Az egyik helyi üdítőmárka gyártója szerint a háború kezdete óta megháromszorozódtak az eladásai, mert a fogyasztók elkerülik a Coca-Colát és a Pepsit. Ez a legkevesebb, amit tehetünk. Miért vásárolnék ezektől a nyugati cégektől? – kérdezik a helyi diákok. Sok vásárló a régióban és a muszlim országokban elkerüli a nagy külföldi márkákat, ami azok eladásait visszafogja, némelyeknek PR-problémákat is okozva. Az Americana Restaurants International Plc – a KFC, Pizza Hut, Krispy Kreme és a Hardee’s közel-keleti franchise-üzemeltetője – részvényei a háború kitörése utáni hónapokban több mint 27%-kal csökkentek a szaúdi tőzsdén. //
Kapcsolódó cikkeink
Kutatás: Így látják a különböző generációk a társadalmi címkéket
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kitörési pontok
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kampány az önazonosságért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Túl a kenyéren – Globális frontvonalak az alapélelmiszer-piacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Visit Hungary: október 14-15. között nemzetközi turisztikai konferenciát tartanak Budapesten
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Pink kürtőskalácsokkal és desszertekkel nyit a 12. Kürtőskalács Fesztivál
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >