Bojkott a gázai háború miatt
Izrael és a Hamász közötti háború októberi kezdete óta az amerikai Starbucks kávézólánc több, az egyiptomi közösségi médiában keringő fogyasztói bojkottlistán is szerepel.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Kairóban például a korábban hétköznapokon nyüzsgő Starbucks- és McDonald’s-üzletek tucatjai ma teljesen üresen álltak. Az egyik helyi üdítőmárka gyártója szerint a háború kezdete óta megháromszorozódtak az eladásai, mert a fogyasztók elkerülik a Coca-Colát és a Pepsit. Ez a legkevesebb, amit tehetünk. Miért vásárolnék ezektől a nyugati cégektől? – kérdezik a helyi diákok. Sok vásárló a régióban és a muszlim országokban elkerüli a nagy külföldi márkákat, ami azok eladásait visszafogja, némelyeknek PR-problémákat is okozva. Az Americana Restaurants International Plc – a KFC, Pizza Hut, Krispy Kreme és a Hardee’s közel-keleti franchise-üzemeltetője – részvényei a háború kitörése utáni hónapokban több mint 27%-kal csökkentek a szaúdi tőzsdén. //
Kapcsolódó cikkeink
YouGov Brand Footprint 2025 – A vásárlók kedvenc FMCG-márkái
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Extra újdonsággal, még több retro ízzel érkezik Dzsúdló a Meki éttermekbe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Coca-Cola és a Star Wars egyesíti erejét és elhozza a galaxis legkedveltebb ikonjait
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szedreskosártorta – A nap videója
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A verhetetlen páros visszatér!
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kényelmesen víz alatt és víz felett – A nap képe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >