BMI: mérsékelt bővülés februárban
A 2024. évi tavaszi időszak mérsékelt bővülését követően június óta tartós lassulást figyelhetünk meg a hazai feldolgozóiparban. A trend a novemberi és decemberi felmérés eredményeivel megfordult, februárban ismét bővülést figyelhetünk meg. A Beszerzési Menedzser Index (BMI) nőtt, e hónapban 50,0 feletti értéken áll –
szezonálisan kiigazított februári értéke: 51,0.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az indexek többségében emelkedtek. Az új rendelések mennyisége magasabb, az indexérték 1,3 százalékponttal nőtt. A termelési mennyiség emelkedett, az indexérték 1,5 százalékponttal magasabb az előző hónap értékéhez képest. A foglalkoztatás indexe ismét 50 pont alatt áll, az indexérték nem változott januárhoz képest. A szállítási átfutási idő indexe ismét 50,0 alatt áll, értéke 2,2 százalékponttal kisebb ebben a hónapban. A vásárolt készletek indexének értéke 4,0 százalékponttal emelkedett. A külpiaci mutatók közül az import indexe 1,1 százalékponttal csökkent, az exporté 0,8 százalékponttal nőtt.
A beszerzési árak emelkedtek, az index értéke 2,8 százalékponttal nőtt az előző hónaphoz képest. A beszerzési mennyiség indexe 4,8 ponttal emelkedett. A késztermékkészletek indexe 2,2 százalékponttal esett vissza.
Ebben a hónapban acéltekercs, alumíniumöntvények, csomagolóanyagok, élőállat, fém alapanyagok, forgácsolt alkatrészek, kereskedelmi gépáru, sárgaréz, valamint tartóprofilok kapcsán jeleztek a válaszadók jelentősebb áremelkedést. Hiány volt árpából, csomagolóanyagból, elektronikai komponensekből, gyémánt csiszolóanyagból és kukoricából. Jelentősebb árcsökkenésről csatlakozók, kábelek és műanyag alapanyagok kapcsán számoltak be a felmérésben részt vevők. //
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub februári exkluzív – Nemzetközi és hazai FMCG kiskereskedelmi kitekintő
A magyar kiskereskedelem az elmúlt időszakban jelentős kihívásokkal nézett szembe:…
Tovább olvasom >Még egyszer a felszolgálási díjról
Az MVI aktualizálta tájékoztató anyagát a jelenlegi szabályozásnak megfelelően a…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >